استانی 10:30 - 08 اسفند 1395
بر اساس آمار گمرک، در سال ۹۵ و پس از اجرای برجام، ایران به بازار انواع تفاله‌های نشاسته و تفاله‌های همانند از کشورهایی چون امارات، ترکیه، چین، دانمارک، قبرس و قزاقستان تبدیل شده است.

ورود ۱۳هزار تن تفاله پس از برجام به کشور+جدول

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بر اساس آمار گمرک، در سال ۹۵ و پس از اجرای برجام، ایران به بازار انواع تفاله‌های نشاسته و تفاله‌های همانند از کشورهایی چون امارات، ترکیه، چین، دانمارک، قبرس و قزاقستان تبدیل شده است.

در یک نمونه دیگر از مصادیق باز شدن بازار ایران به روی محصولات و کالاهای خارجی پس از اجرای برجام، آمار واردات انواع تفاله در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق آماری که گمرک دولت یازدهم منتشر کرده، در ۱۰ ماهه سال جاری امارات متحده عربی ۶٬۹۳۵ تن انواع تفاله به ایران صادر کرده و رتبه اول را در این حوزه به خود اختصاص داده است. اماراتی‌ها ۵۱ درصد بازار واردات تفاله ایران را در سال برجام به خود اختصاص داده‌اند.

پس از آن، قزاقستان قرار دارد که در سال جاری به مدد اجرای برجام توانسته ۵٬۷۱۵ تن تفاله راهی بازار ایران کند. بدین ترتیب ۴۲ درصد بازار تفاله‌های وارداتی ایران نصیب این کشور شده است.

 

قبرس، چین،‌ دانمارک و ترکیه به ترتیب سایر صادرکنندگان تفاله به ایران در سال جاری بوده‌اند. در مجموع، تا پایان دی‌ماه 95 ایران 13581 تن انواع تفاله وارد کرده است.

اکبر ترکان مشاور ارشد حسن روحانی چندی پیش مدعی شده بود ایران فقط در آبگوشت بزباش ظرفیت تولید دارد. به نظر می‌رسد از نگاه دولت تدبیر و امید، ایران نیازمند تفاله هم هست.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.


8857982
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است