فرهنگی‌هنری 02:17 - 13 شهریور 1394
علی درستکار که این روزها در رادیو فعالیت می‌کند، می‌گوید که همیشه رادیو را دوست داشته حتی بیشتر از تلویزیون، اما فعلا در قفس یک برنامه تولیدی رادیویی‌ است. او درباره توقف «این‌شب‌ها» هم می‌افزاید: « لابد مسؤولان تصمیم‌گیرنده در تلویزیون سهمی برتر از من و مخاطبانم دارند.» درستکار همچنین این نکته را یادآور می‌شود که تلویزیون بعد از 20 سال نسبت به او بی‌اعتماد شده است.

علی درستکار مجری تلویزیون و گوینده رادیو در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چرا از تعبیر قفس برای حضور در این برنامه‌ی رادیویی استفاده کرده است‌، اظهار کرد: معتقدم تولید و ضبط یک برنامه یعنی در قفس بودن و ساخت برنامه زنده یعنی آزاد بودن. در حالی که من طی این سال‌ها همواره علنی و غیرعلنی شاکر این آزادی مرحمتی صدا و سیما و نظام بوده‌ام.



درستکار همچنین در پاسخ به اینکه قرار بود برنامه‌ «این شب‌ها» را در تلویزیون ادامه دهد،‌ چرا این اتفاق نیفتاد ؟ توضیح داد: دلیل آن را باید خود شکل‌دهندگان این رفتار توضیح دهند. تنها چیزی که دوست دارم بگویم این است که امیدوارم تصمیم‌گیرندگان در برابر خدا و مطالبه حیرت‌انگیز گروه‌های مختلف که دوستدار مباحث دینی و اخلاقی این برنامه‌ها بوده‌اند، پاسخگو باشند.



او سپس ادامه داد: برای من دوره‌ای که بخواهم از حضور در رادیو و تلویزیون به شهرت و مانند آن دست پیدا کنم، گذشته است. سن و موقعیت کنونی من که مرحمت ویژه خداست‌ و از عهده شکر آن برنمی‌آیم. اقتضا نمی‌کند که برای بودن یا نبودن روی امواج رادیو و تلویزیون کشور سینه بزنم. اما وقتی اقبال گروه‌های مختلف مردم از عالمان دینی تا عابران خیابان‌های تهران‌، ساکنان شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشور را نسبت به معارف الهی و حقانی می‌بینم، برای قطع برنامه‌ای همانند «این شب‌ها» توضیحی ندارم جز آنکه بگویم لابد مسؤولان تصمیم‌گیرنده سهمی برتر از من و مخاطبانم دارند.



او با اشاره به اینکه « فعلا تلویزیون من را بعد از ماه مبارک رمضان کنار گذاشته است» یادآور شد: در ایام ماه رمضان که قرار بود «این شب‌ها» 30 برنامه داشته باشد، با 15 برنامه به روی آنتن رفت و در شب آخری هم که این برنامه پخش شد، به من گفتند اعلام کن از این پس «این شبها» قرار است هفتگی برنامه داشته باشد. اما بعد از آن این اتفاق نیفتاد و بدون اینکه کسی اعلام و گفت‌وگویی با من داشته باشد، ادامه برنامه متوقف شد.



به گزارش ایسنا،‌ برنامه‌ی معارفی «این شب‌ها» که از رمضان سال 87 شروع شده بود آخرین قسمت خود را در رمضان 94 به روی آنتن برد و اکنون نیز متوقف شده است.



علی درستکار این روزها برنامه معارفی «آبی روشن» را در رادیو جوان اجرا می‌کند.



او درباره حضورش در رادیو نیز گفت: من همیشه رادیو را دوست داشتم حتی بیشتر از تلویزیون. تجربه‌هایی هم از سال‌ها پیش در رادیو جوان و رادیو تهران داشته‌ام. پس از آن نیز که به تلویزیون آمدم علاقه‌ام به رادیو باقی ماند و در دوره‌های مختلف، برای کار به رادیو می‌رفتم و برنامه‌هایی از جمله «اینجا شب نیست» و «تهران در شب» را اجرا می‌کردم. پس از مدتی دوری از رادیو، دو ماه پیش بود که به دعوت گروه اندیشه رادیو جوان به برنامه هفتگی آبی روشن که تولیدی است دعوت شدم.



وی سپس اشاره کرد که برنامه «آبی روشن» روزهای دوشنبه ساعت 21 به روی آنتن می‌رود.



این مجری تلویزیون که پیش از این برنامه «دانه» را در شبکه چهار ساخته بود، درباره علت توقف آن نیز اظهار کرد: این برنامه توسط مدیر وقت و با آغاز مدیریت‌های جدید در صداوسیما متوقف شد؛ البته به ما پیشنهاد شد که این برنامه ضبط شده تولید شود که ما قبول نکردیم. هرچند آخرین برنامه ضبط شده پخش شد.



او سپس گفت: برنامه «دانه» نیز پس از حدود شش ماه پخش، در آبان سال 93 متوقف شد. هرچند ناگفته نماند مدیر پیشین شبکه چهار آقای رستم‌وندی در طول مدیریتش نسبت به من کمی محبت صادقانه داشتند ولی به هر دلیلی برنامه «دانه» را پس از 34 قسمت پخش متوقف کردند.



این مجری تلویزیون همچنین از پیشنهاد شبکه چهار مبنی بر بازگشت «دانه» به این شبکه خبر داد و گفت: اخیرا از سوی مدیر جدید شبکه چهار برای شروع مجدد برنامه «دانه» از من دعوت شده که با روی باز پذیرفتم و امیدوارم بشود کار شایسته‌ای برای دوستداران «دانه» و جامعه علم‌دوست کشور انجام دهیم.



درستکار در پایان ابراز امیدواری کرد که برنامه «دانه» در فصل پاییز در شبکه چهار سیما دیده شود.


7003076
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است