استانی 21:58 - 14 اسفند 1393
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور:
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: جایگاه پرستار در طرح تحول نظام سلامت به هیچ عنوان روشن نیست.

جایگاه پرستار در طرح تحول نظام سلامت روشن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شمس‌الدین شمس عصر امروز در همایش تحلیل مسائل و مطالبات پرستاران که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی ارومیه ترتیب یافت، اظهار داشت: متاسفانه از جایگاه پرستار در طرح تحول نظام سلامت غفلت شده است.

وی با ابراز خشنودی از اینکه دولت یازدهم موضوع «سلامت» را یکی از اولویت‌دارترین برنامه‌های خود قرار داده است، ادامه داد: قدم‌های اولیه را درست و قابل قبول برداشته است، ولی برای ارزیابی عملکرد دولت در این زمینه زود است.

وی به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در مناطق مختلف کشور اشاره کرد، بیان داشت: این طرح مانند هر طرح و برنامه دیگری از نقاط قوت و ضعف مختلف برخوردار است، بنابراین باید تحلیل‌گران و کارشناسان نسبت به آن نگاه منصفانه داشته باشند.

شمس با اظهار به اینکه در قالب این طرح برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها، نیروی انسانی مراکز درمانی، اقلام دارویی، دفترچه‌های بیمه درمانی، حقوق و مزایای کارکنان تحولات اساسی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ضمن مطرح کردن نقاط ضعف باید جنبه‌های موفق طرح ارزیابی کنیم.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور ضمن ابراز تاسف از اینکه در طرح تحول نظام سلامت جایگاه پرستار به معنای واقعی مورد غفلت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مقامات و تصمیم‌سازان در حوزه‌های کلان باید به این قشر تاثیرگذار توجه ویژه داشته باشند.

شمس با بیان اینکه به پرستار و مسائل مربوط به این حرفه در کنار هتلینگ و تجهیزات پرداخته شده است، اضافه  کرد: باید فصل جداگانه برای پرستاران گشوده می‌شد، چرا که نیروی انسانی را نمی‌توان با تجهیزات، تخت و فضای فیزیکی بیمارستان به صورت یک‌جا مورد بررسی قرار داد.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران همواره مورد غفلت قرار می‌گیرد، گفت: حتی در کتابچه ارزش‌گذاری نسبی خدمات کارکنان زیرنظر وزارت بهداشت و درمان به پرستار و خدمات ارائه شده توسط این قشر توجه نشده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور رعایت عدالت بین کارکنان برای پرداخت حقوق، مزایا و خدمات رفاهی را خواستار شد، اظهار داشت: ما به این موضوع که حتما باید با متخصص و ... به یک میزان حقوق دریافت کنیم، قائل نبوده‌ایم، ولی تفاوت در حقوق و مزایا باید عادلانه و مطابق با واقعیت‌های موجود صورت گیرد.

انتهای پیام/61011/ع30


5982644
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است