اجتماعی 08:00 - 11 آذر 1394
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از فعالیت مستمر تیم‌های بهداشتی در مرزهای مهران و چذابه خبر داد و گفت:‌ تمهیدات لازم جهت پیشگیری زائران از ابتلا به انواع بیماری واگیردار و تنفسی پیش‌بینی شده است.

استمرار فعالیت تیم‌های بهداشتی در مرزهای ایران و عراق

شهنام عرشی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در رابطه با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر و تنفسی میان زائران حسینی در ایام اربعین اظهار داشت:‌ دو تیم بهداشتی از چند روز گذشته جهت ارائه خدمات بهداشتی رایگان به زائران حسینی به مرزهای چذابه و مهران اعزام شده‌اند و فعالیت این تیم‌ها تا بازگشت کامل زائران به کشور ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های بهداشتی شامل پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است، گفت: تجهیزات و داروها از طریق استان‌های مرزی و وزارت بهداشت پیش‌بینی شده و ما نیروی انسانی مورد نیاز را از طریق اعزام تیم جهت همکاری با سایر اکیپ‌های درمانی تأمین می‌کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: تمامی تمهیدات توسط دستگاه‌های مختلف جهت پیشگیری زائران از ابتلا به انواع بیماری واگیردار و تنفسی پیش‌بینی شده است.

 وی ادامه داد: تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از چند روز پیش به مرز اعزام شده و تا یک هفته پس از بازگشت زائران به کشور در این منطقه حضور دارند البته قسمت اعظم فعالیت ما هنگام برگشت زائران بوده که ممکن است با بیماری‌های مختلف واگیردار و تنفسی همراه باشند.

عرشی سرماخوردگی فصلی و بیماری‌های تنفسی را از جمله بیماری‌های شایعی برشمرد که ممکن است زائران با آن مواجه شوند و بیان داشت:‌ هدف ما پیشگیری از ابتلا زائران به این بیماری‌ها است بر همین اساس به همه این افراد توصیه می‌کنیم ضمن رعایت اصول بهداشتی از روبوسی و دست دادن با افرادی که علائم و نشانه‌های بیماری‌های ویروسی را دارند خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی از لحاظ ابتلا به بیماری‌ها میان زائران گزارش نشده است و  امیدواریم با رعایت کامل موازین بهداشتی شاهد ابتلای این عزیزان به بیماری هنگام بازگشت از عراق نباشیم.

http://fna.ir/VNSP8U

7456722
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است