استانی 14:25 - 21 آذر 1398

اتحاد رسانه های گلستان ضعیف است/ لزوم افزایش دوره های آموزش

میثم قرایی در حاشیه بازدید از تحریریه خبرگزاری مهر، اظهار کرد: جز وظایف ذاتی بسیج رسانه این است که برای اطلاع از وضعیت رسانه های استان و هم افزایی میان رسانه ها نهایت تلاش خود را بکار گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان با بیان اینکه رسانه در افکار عمومی  پیشانی کار است، افزود: مظلوم ترین قشر در بسیاری از حوزه ها، رسانه ها و خبرگزاری ها هستند، در بحث نگاه کلان تربیت نیروی تراز اول انقلاب بر عهده آن ها است،.

وی ادامه داد: کسی که در خبرگزاری حضور دارد باید بتواند در مسائل اقتصادی و آسیب های اجتماعی که گریبان گیر جامعه شدند، حرکتی مفید انجام دهد.

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی رسانه این است که از خود برای چنین موضوعاتی مایه بگذارد زیرا با این نگاه جلو آمدند که دغدغه مردم را دنبال کنند.

 

قرایی با بیان اینکه بسیج رسانه در تلاش است با آموزش افراد ماهر را وارد عرصه رسانه کند، گفت: یکی از نقص های رسانه در گلستان نبود همراهی لازم بین مسئولان خبرگزاری ها است.

وی با تاکید بر این که مدیران رسانه ها با وجود اختلاف نظر، باید در دغدغه های کلان کنار یکدیگر باشند، اضافه کرد: رسانه ها اخبار را به مسئولان و بیرون از استان منعکس می کنند و اگر مسئولی فضای استان را سیاست زده ببیند در توسعه گلستان همراه نخواهد بود.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های بسیج رسانه گلستان پرداخت و گفت: واحد خواهران که بیشتر فعالیت های آن توجه به مشکلات اجتماعی در حوزه خانه و خانواده است، در بسیج رسانه ایجاد شد.

قرایی تصریح کرد: برگزاری ۵۰ دوره کارگاه سواد رسانه ای طی ۶ ماه در مدارس، مساجد، ادارات، نهادها، دادگستری و پلیس فتا از دیگر برنامه های اجرا شده توسط بسیج رسانه استان بود. 

 

وی در خصوص آموزش سواد رسانه ای گفت: حدود ۲۵۰ معلم مازاد درس های دیگر هستند که سواد رسانه ای تدریس می کنند در حالی‌که نمی دانند سواد رسانه ای چیست؛ اگر ما رشد داشته باشیم می توانیم مدیر مسئول خبرگزاری ها را که اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند و شغل آن ها محسوب می شود، برای تدریس آماده کنیم که بعد مالی هم برای آنها دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه ادامه داد: جشنواره ابوذر که در آستانه برگزاری آن هستیم و نیاز است با کمک رسانه های استان خروجی مناسبی داشته باشد.

قرایی ادامه داد: بررسی مشکلات در برخی حوزه های رسانه مانند کمبود آموزش که شاهد آن هستیم و همچنین رفع این مشکلات، بر عهده سازمان بسیج رسانه است.

 

قرایی گفت: در جشنواره ابوذر بحث کیفی سازی آثار مهم است که برای تحقق آن تمامی اهالی رسانه استان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: استان ما از هر جهت استانی خاص است و ما از فضای آن جهت رشد و توسعه به خوبی استفاده نکردیم.


10317472
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است