سیاسی 11:40 - 28 خرداد 1398
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به مردم تکیه کرد و در جهت تقویت و تحرک دولت و نهادهای قانونی از هیچ اقدامی فروگذاری نکرد، عنوان کرد: ایران امروز نیازمند تفاهم ملی، وحدت ملی و همبستگی ملی است.

تابش: دشواری‌های پیش رو ماندنی نیست

به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ابتدا خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود گفت: اولاً وظیفه می‌دانم همواره متعهد به پیگیری خواسته‌ها و مطالبات شما شهروندان عزیز و زحمتکش، کم توقع، بردبار و متدین در استان یزد و شهرستان اردکان باشم و از خداوند بزرگ بخواهم که مرا از عهد خدمتگزاری صادقانه لحظه‌ای فرو نگذارد.

وی افزود: ثانیاً به حکم وظیفه نمایندگی مردم ضروری می دانم که مسائل و ضرورت‌های توسعه منطقه‌ای و ملی را در حوزه استان و شهرستان مدام پی بگیرم، از این رو کنترل مسأله کم آبی، رفع نابسامانی‌های متأثر از تحولات اجتماعی به ویژه مهاجرت و مهاجرین، به اتمام رساندن پروژه‌ها و طرح‌های اساسی منطقه‌ای در شرایط کنونی کشور، حمایت از نخبگان، اصناف و گروه‌های اجتماعی پیشران توسعه یعنی دانشگاهیان، معلمان، کارگران، دانشجویان، دانش‌آموزان، هنرمندان، ورزشکاران، زنان و جوانان و فعالان مدنی و سیاسی را بیش از پیش نه تنها برای توسعه منطقه‌ای بلکه برای توسعه ملی ضروری می‌دانم و بر پیشبرد آنها اصرار دارم.

تابش در ادامه با اشاره به مسائل  ملی اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه خرداد بسر می‌بریم. خرداد خلاصه  تاریخ انقلاب ما و ماه حادثه‌هاست. باید تاریخ را بفهمیم و میراث تاریخی و ملی خود را پاس بداریم و روزآمد کنیم. نیمه خرداد نقطه‌ی عطف مبارزات ملی ماست، روزی که ملت در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در برابر استبداد و استعمار ایستاد و از آن پس اندیشه امام خمینی (ره) را در پیگیری آزادی، استقلال، حقوق اساسی و پیشرفت از موضع دین تا نیل به پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ دنبال کرد. شگفت آنکه امام در آستانه همین روز، ۱۴ خرداد ۶۸ با بزرگترین بدرقه ملت، سر بر آستان جان نهاد.

نماینده مردم اردکان در مجلس عنوان کرد: آغاز خرداد نیز دو سرفصل حیات و سرزندگی ملت ما را در بر دارد. سوم خرداد روزی که با آزادی خرمشهر در جنگ تحمیلی، رزمندگان ما اراده و قدرت نهفته‌ی خویش را نشان دادند و دوم خرداد که ملت اراده و قدرت بی پایان خود را در پای صندوقهای رأی نمایان ساختند و اصلاحات را به عنوان لازمه تداوم انقلاب رقم زدند. پایان خرداد هم یادآور دو نام بزرگ و ماندگار در عالم اندیشه و تعهد و راهگشایی است. ۲۹ خرداد سالگرد رحلت معلم انقلاب، دکتر علی شریعتی که تفکر و التزام اجتماعی روشنفکرانه را به میان مردم برد و نه تنها در تراز ملی بلکه در تراز مبارزات فکری و اجتماعی در جهان اسلام سرمشقی نو آفرید و ۳۱ خرداد سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران که پلی شد میـان نبـوغ و علم با فداکاری و وارستگی.در این میان هر روز خرداد را می‌توان فصلی از تاریخ دانست و با خواندن توفیق‌ها و عدم توفیق‌های آنها درس‌هایی برای امروز گرفت. از تلاشهای بی شائبه جوانان در تأسیس جهادسازندگی تا برگزاری منظم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها . مهم این است که از کنار همه این حوادث بدون اندیشیدن نگذریم ، دیروز را بشناسیم اما در امروز زندگی کنیم و به فکر فردا باشیم.

تابش گفت: اکنون بنا بر تعبیر درست مقام معظم رهبری باید در اندیشه‌ی برداشتن گام دوم انقلاب باشیم. شرط لازم برای این کار از یکسو شناختن فرصت‌ها و دور شدن از تهدیدهای مزمن و جدید است. باید به جد مسائل پیش رو را آسیب شناسی کنیم و در صدد رفع کاستی‌ها و کژی‌ها برآییم. مهمترین نیاز ما برای برداشتن گام‌های استوار و جدید بازسازی و تقویت سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد، امید و همبستگی ملی است. آنچه بنیاد اعتماد و امید مردم را به باد می‌دهد گستردگی و عادی شدن فساد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که هیچ نسبتی با آیین ما، انقلاب ما و فرهنگ اسلامی و ایرانی ما ندارد. دور شدن از اخلاق و مروت و انصاف و رواج دروغ و بهتان با اسلامی که پیامبرش برای تکمیل اخلاق، مبعوث شده تناسبی نداشته و ندارد. 

وی ادامه داد: تبعیض و پیدایش شکافهای طبقاتی در جامعه و بهره مندی اقلیتی از درآمدهای سرشار و گرفتار شدن اکثریتی در فقر و فرودستی که متأسفانه جلوه های خشن و دردآور آن را می‌توان در سراسر جامعه دید، چه نسبتی می‌تواند با جامعه‌ی عدالت محور امام علی (ع) و جامعه آرمانی و انقلابی ما داشته باشد؟ اعمال محدودیت های خودسرانه و سلیقه ای در مسیر حقوق شهروندان و آزادیهای مصرح قانونی و تنگ کردن فضای فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مدنی و وضع حبس‌ها و حصرهای سنگین و محروم کردن شخصیت‌ها و افراد مؤثر و مورد اعتماد جامعه از حقوق انسانی و قانونی خویش چه میزان با اخلاق محمدی، رفتار علوی یا حسینی جامعه انقلاب اسلامی سازگار است؟

تابش تاکید کرد: باید پیشبرد گام دوم انقلاب را جدی بگیریم و بر آن اساس به تأمل و بازاندیشی در اشتباهات، خطاها و کاستی ها و به کشف و خلق فرصت های جدید برسیم. در این میان مسئولیت ما که از ثمرات انقلاب بیشتر بهره‌مند بوده ایم و نعمت ایفای مسئولیت و خدمتگزاری نسبت به مردم را داریم، سنگین‌تر است. امروز باید هم به اعتبار نقش نهادی خود در مجلس که شأن و جایگاه مهم و راهبردی است و هم به اعتبار تجارب تلخ و شیرین خود به احیای سرمایه اجتماعی کشور به عنوان پشتوانه هرگونه اقدام عملی دستگاه های حاکمیتی و اجرایی مجدانه بکوشیم. وظیفه ما تنها فرافکنی و تنها انتقاد از دیگران و دادن رهنمودهای کلی نیست. بلکه همه ما باید در قبال رویکردها و عملکردهای خود پاسخگو و انتقاد پذیر باشیم و مجموعه تدابیر ما عملاً در پاسخگویی به مطالبات و خواست های مردم راهگشا باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: تحریمهای ظالمانه و اعمال محدودیت های بی سابقه دولت ترامپ و زورگویی‌های او در جهان مسئله بزرگ پیش روی کشور ماست. وظیفه ما در همه نهادها و ارکان نظام است که سایه این تهدیدها و تحریم‌ها را از کشور دور کنیم و امنیت روانی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در جامعه تأمین کنی و .شرایط اقتصادی و معیشتی مناسب‌تری برای مردم فراهم سازیم.

تابش گفت:همه ما باید در اندیشه ایران باشیم و هرگونه گزندی را چه سرزمینی، چه قومیتی، چه اقتصادی، چه اجتماعی، چه منطقه‌ای و چه جهانی با تدبیر از کشور دور کنیم. باید تفرقه و تشتت را در این شرایط کنار بگذاریم و به درک مشترک و اقدام مشترک بر دفع هرگونه شری نسبت به کشور و نظام برسیم.

وی در پایان اضافه کرد: ایران امروز نیازمند تفاهم ملی ، وحدت ملی و همبستگی ملی است. باید از همه ظرفیت های ملی بی دریغ استفاده کرد. باید به مردم تکیه کرد و در جهت تقویت و تحرک دولت و نهادهای قانونی از هیچ اقدامی فروگذاری نکرد. ایران در طول تاریخ نشان داده است که قدرت تاب آوری و عبور از سخت‌ترین بحران‌ها را دارد. چون ظرفیت‌های نهفته فراوان دارد. دشواری‌های پیش روی ما هم قطعاً ماندنی نیست، پس بهتر آنکه به قدرت مردم یعنی قدرت همبستگی و وحدت ملی بازگردیم و راه را برای حضور و مشارکت یکپارچه مردم و همه جریان‌های سیاسی وفادار انقلاب و نظام و ایران باز کنیم و در سایه وحدت و همدلی، دشمن را در اجرای نقشه‌های شوم خویش ناکام سازیم. 

انتهای پیام


10152866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است