فرهنگی‌هنری 13:02 - 01 اسفند 1397

اتفاق تلخ سیستان‌وبلوچستان تاوان شکوه و عظمت انقلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، شب شعر «یاران خرازی» به مناسبت شهادت۲۷ پاسدار واقعه تروریستی سیستان و بلوچستان، با حضور جمعی از شاعران کشور در نخلستان سازمان اوج برگزار شد.

زند کریمخانی اولین شاعری بود که در این مراسم به شعرخوانی پرداخت. احمد توکلی هم یکی از شاعران این برنامه بود که ضمن خوانش شعری درباره شهدای واقعه تروریستی زاهدان، شعری هم درباره شهدای مدافع حرم خواند.

 پیمان طالبی نیز دیگر شاعری بود که ضمن خوانش شعر در این مراسم، با اشاره به درگیری دراویش گنابادی و نیروهای انتظامی در خیابان پاسداران گفت: هیچ‌کس پاسخی برای حادثه سال گذشته نداشت. شعرم را به محمد حسین حدادیان از شهدای حادثه حمله دراویش گنابادی به نیروهای انتظامی که در سال گذشته اتفاق افتاد، تقدیم می‌کنم.

در بخشی از این مراسم، هاشم‌زاده از دوستان شهید یونس امیری درباره این شهید گفت: برای من خیلی سخت است درباره کسی صحبت کنم که سال‌ها با هم در یک مجموعه فرهنگی کار کردیم. هر سال نیمه شعبان را با هم می‌گذراندیم. او یکی از بیست و چند نفری است که به شهادت رسیده و این اتفاق شوک بزرگی برای ما بود.

وی افزود: برای ما دهه هفتادی‌ها که جنگ را ندیدیم درک این مسئله سخت بود که می‌گفتند شهدا با ما تفاوتی نداشتند. با شهادت یونس امیری، معنای این جمله را فهمیدم. شهدا شکل من و شما بودند؛ تنها خودشان را به کمتر از خدا نمی فروشند.

در این مراسم محمد مهدی سیار یکی دیگر از شاعرانی بود که غزلی را با مطلع زیر خواند:

ای تیغ سرسنگین مشو با ما سبک سرها

دست از دل ما برمدارید ای خنجرها

رودیم و اشهد گفتن ما بر لب ما دریاست

ننگ است ما را در مرداب سبک سرها

در پایان غزل می‌گوید

مشت اسیران زمین را باز خواهد کرد

سنگی که می‌افتد در بال کبوترها

خواب غریبی دیده‌ام خواب ستاره ماه

خوابی برایم دیده‌اید آیا برادرها

 احمد بابایی و مهدی جهاندار هم در این مراسم شعرهای خود را خواندند.

علیرضا قزوه آخرین فردی بود که پشت تریبون قرار گرفت و درباره حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: این اتفاق تلخی که افتاد، تاوان شکوه و عظمتی بود که مردم ایران ۲۲ بهمن به دشمنان نشان دادند از این رو این انتقام را به دلیل این شکوه از انقلاب گرفتند. حوادث زیادی در این مدت پیش آمده است اما این اتفاقات بوده و انقلاب پا بر جا مانده است؛ این حوادث می‌گذرد و ان شاء الله انقلاب به ساحل امن می‌رسد.

روز ۲۵ بهمن، در جاده خاش-زاهدان،‌ در حمله‌ای انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه رخ داد، ۲۷ تن از حافظان مرزهای میهن اسلامی به شهادت رسیدند.


10059680
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است