اقتصادی 06:15 - 08 مرداد 1395
کارشناسان معتقدند مهمترین موضوع درجهت رونق و احیای بازار فرش دستباف درخارج ازکشور بهره گیری از روش های نوین بازاریابی و تبلیغات است.

به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  فرش دستباف ایران از جمله محصولاتی است که سابقه ای چندهزارساله دارد و از دیرباز مورد توجه مردم جهان بوده است؛ ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم، ارزش افزوده، درآمد ارزی و همچنین رونق و توسعه زندگی روستایی از جمله مزیت های این صنعت محسوب می شود اما متأسفانه تا به امروز نتوانسته است به جایگاه واقعی خود در بازارهای بین المللی برسد.


به گفته کارشناسان مشکلات موجود در صنعت فرش دستباف در سه محور تأمین مواد اولیه، تولید فرش و توزیع، بازاریابی و فروش، دسته بندی می شود که مهمترین این عوامل در شرایط کنونی بین المللی بحث تبلیغات است.


سید حامد عاملی رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان اردبیل درگفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: مهمترین موضوع درجهت رونق بازار فرش دستباف درخارج ازکشور تبلیغات است و از آنجاییکه رقابت فشرده ای طی سال های اخیر در این حوزه شکل گرفته،باید سرمایه گذاری بیشتری در زمینه بازاریابی انجام گیرد و این هزینه باید از جیب بخش خصوصی پرداخت شود.



وی تصریح کرد:وظیفه اصلی دولت این است که بابرنامه ریزی مدون و سیاست گذاری از پیش تعیین شده بخش خصوصی را درحوزه تولید،تجارت و بازرگانی فعال کند و تسهیلات و مشوق هایی را فراهم آورد تا آنها نقش پررنگ تری دربازارهای جهانی ایفا کنند.



عاملی با اشاره به شناخته شدن برند فرش ایرانی دردنیا تاکید کرد: :یکی ازآثار مهم برداشته شدن تحریم ها ، حضورمجدد فرش ایرانی دربازار آمریکا بود البته این یک سهم حداقلی به حساب می آید و باید تلاش کنیم جایگاه این صنعت دیرینه را درآینده بهبود بخشیم.



وی در ادامه افزود: شناخت سلایق مشتری ها یک امرضروری برای توسعه صادرات بنظر می رسد چراکه در دنیای امروز بحث دکوراسیون و تزئینات داخلی روز به روز در حال تغییر است و باید نیازها و سلایق جدید شناسایی شده و در راستای آن برنامه ریزی شود.



عاملی با اشاره به اینکه  درحال حاضر کشورهایی همچون پاکستان و هندوستان رقبای ما دربازارهای جهانی هستند، بیان کرد: به طور قطع کشورهای رقیب نمی توانند محصولی با مرغوبیت فرش ایرانی به بازار ارایه دهند اما مسئولین حوزه فرش نیز باید بحث هنر را جدی گرفته و برای بهره برداری و نوآوری در این بخش برنامه مدونی را درنظر بگیرند.





***ضرورت نگاهی نو به بازاریابی درحوزه فرش




محمدرضا عابد مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران درگفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار داشت: دولت باید به منظور جذب مشتری جهانی، در زمینه تبلیغات فرش دستباف اقدامات مناسبی انجام دهد.


وی تاکید کرد:باتوجه به بروز شدن سلایق مشتریان جهانی باید برای تغییر رویکرد در تولید و طراحی محصولات جدید ، برنامه مشخصی تدوین نماییم تا سهم بیشتری از بازارهای جهانی کسب کنیم.



عابددر پایان تصریح کرد:دولت باید بودجه ویژه ای را به بخش بازاریابی جهانی فرش دستباف اختصاص دهد تا به کسب موفقیت های بیشتری دراین زمینه امیدوار باشیم.







انتهای پیام/






8068037
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر اقتصاد گفت: کاهش هزینه‌ای که در دوسال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت؛ ۳ میلیون تن معادل ۵۴هزار میلیارد تومان و مصرف ۴۰ میلیون نفر بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان توسعه تجارت، بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار را ابلاغ کرد که بر اساس آن، این نرخ برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صنعت دارو ۴۳ نماد در بازار سرمایه دارد که سهم شناور این صنعت حدود ۱۶.۵ درصد است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری با افزایش یک درصدی رسما به ۱۰ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارساز بعد از مدت‌ها یک غافلگیری برای فروشندگان ایجاد کرد تا کم کم شاهد غلبه ترس در بازار باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون برنامه ریزی و نظارت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: فرصت مناسبی جهت واگذاری احداث برقابی به بخش خصوصی فراهم شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی از جمله محور چالوس را شاهد هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سه هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید و وزش باد شدید در نواحی مختلف صادر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است