فرهنگی‌هنری 06:04 - 10 شهریور 1395
برزان رستمی، کارگردان فیلم کوتاه «صدای جاده»، معتقد است که مسئولان جشنواره طنز سوره می‌توانند هنرمندان را با چگونه روبه‌رو شدن با موضوعات و پرورش ایده‌ها بیشتر آشنا سازند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، برزان رستمی کارگردان فیلم کوتاه «صدای جاده» تقدیری بخش پویانمایی هشتمین جشنواره طنز سوره، قصه فیلم را در خصوص خانواده توصیف کرد و اظهار داشت: داستان این فیلم که سعی کرده موضوع طلاق را به صورت کمیک بیان کند در جاده ای رخ می دهد و در برشی از تصویر ردپایی از دو کفش که نماد یک زوج است وجود دارد که وقتی این دو با هم هستند ردپاها در نمایی یکسان هستند و وقتی از هم طلاق می گیرند این رد پاها فرق می کند.

 

وی ادامه داد: این فیلم که سعی کرده با توجه به یک موضوع اجتماعی تلخ و با پرداخت طنز ارائه شود تاکنون نزدیک به 33 جایزه از جشنواره داخلی و خارجی گرفته و در بیش از 100 جشنواره معتبر بین‌المللی حضور داشته است.

 

وی توجه به ساخت فیلم های کوتاه با موضوع طنز را در میان فیلم‌سازان کم اهمیت توصیف و در این رابطه خاطرنشان کرد: اگر همین چند جشنواره ای را که با موضوع طنز در کشور برگزار می شود فاکتور بگیریم، توجه به این موضوع توسط فیلم‌سازان کوتاه ما جدی گرفته نمی شود و بیشتر در فیلم های بلند این موضوعات را مشاهده می کنیم؛ در صورتی که در کشورهای پیشرفته فیلم هایی با موضوعات اجتماعی و درون‌مایه طنز همواره مورد توجه مسئولان و فیلم‌سازان آن‌هاست.

 

این فیلم‌ساز ادامه داد: وقتی در فراخوان های خود موضوعاتی را که جزو ارزش ها و تابوی جامعه است منتشر می کنیم، چگونه می توان انتظار داشت ذهن افراد به سمت تولید کارهای طنز برود. باید سعی کرد با آموزش‌های لازم به هنرمندان در عین اینکه به اصل این موضوعات خدشه ای وارد نمی شود، رگه‌هایی از  طنز را در ساخت آثار آن ها وارد کنیم.

 

رستمی جشنواره طنز سوره را محرکی برای فیلم‌سازان کوتاه به شمار آورد تا بیشتر خود را در حیطه موضوعات طنز بیازمایند و در این خصوص اظهار داشت: مسئولان این جشنواره می توانند با برگزاری کارگاه های آموزشی، پرداختن به موضوعات طنز را هر چه بهتر برای فیلم‌سازان تشریح کنند و به گونه‌ای هنرمندان را با چگونه روبه‌رو شدن با موضوعات و پرورش ایده ها بیشتر آشنا سازند تا نه تنها در محتوای آن ها شاهد توهین به هیچ کسی نباشیم بلکه در عین حال خنده را بر لبان مخاطبان خود جاری سازیم.

 

گفتنی است هنرمندان برای شرکت در این جشنواره تا 15 آبان ماه 95 فرصت دارند اثر خود را به‌صورت حضوری یا از طریق پست به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، دبیرخانه مرکزی جشنواره ها ارسال کنند.





انتهای پیام/




8129669
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسین‌نژاد گفت: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده و احساس می‌کنم طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» به زودی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صارمی گفت: بهترین ارتباط کودکان با سینما اقتباس است. از این رو ما باید به روش‌های گوناگون، بچه‌ها را عادت دهیم تا در حوزه اقتباس ورود کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رادیو ۸۴ سال پیش (سال ۱۳۱۹) در ایران با این جمله کوتاه متولد شد: «اینجا تهران است، رادیو ایران» و تا امروز به کار خود ادامه داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: ساخت فیلم مشترک را در دستور کار قرار دادیم که اولین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارگردان فیلم «اخراجی‌ها» گفت: حاجی گرینوف‌ها از مخالفان سر سختم هستند. بله، با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم! آنها شعارشان با عملشان نمی‌خواند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد درمورد مزایای تصویب اولیه‌ی سند ملی سبک پوشش اسلامی برای صنعت پوشاک کشور توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است