بین‌الملل 09:32 - 23 بهمن 1394
در نشست مونیخ صورت گرفت؛
شرکت کنندگان در نشست مونیخ در خصوص سوریه بر سر توقف درگیری‌ها ظرف یک هفته در این کشور و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده توافق کردند.

توافق جهانی برای توقف درگیری‌ها درسوریه و ارسال کمک‌های بشردوستانه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، گروه بین المللی حمایت از سوریه روز پنجشنبه نشستی را با هدف بررسی راه‌های حل و فصل بحران این کشور در مونیخ برگزار کرد به طوریکه شرکت کنندگان در این نشست با طرحی برای حل این بحران توافق کردند.

این طرح شامل توقف درگیری‌ها در سوریه ظرف یک هفته و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق محاصره شده از طریق زمین و هوا است.

شرکت کنندگان همچنین بر لزوم از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات صلح سوریه در ژنو تاکید کرده و بار دیگر پایبندی خود را به روند سیاسی اعلام کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: توافق نامه توقف درگیری‌ها در سوریه شامل داعش و جبهه النصرة نیست.

وزیر خارجه روسیه نیز بر لزوم از سرگیری مذاکرات میان هیئت نظام و مخالفان سوریه بدون هیچ پیش شرطی و با هدف اجرای قطعنامه شورای امنیت تاکید کرد و گفت:‌ باید تمامی گروه‌های مخالف به این مذاکرات دعوت شوند.

لاوروف تاکید کرد: روسیه و آمریکا بر مقدمات اجرای آتش بس در سوریه نظارت خواهند داشت و روسیه همچنان به حملات هوایی خود علیه داعش و النصرة ادامه خواهد داد.

وی گفت: توقف عملیات نظامی در سوریه ماموریت دشواری خواهد بود.

جان کری نیز عنوان داشت: نشست مونیخ تنها به دادن تعهدات مکتوبی منجر شد ما نیاز داریم که طی روزهای آینده شاهد اقدامات عملی بر روی خاک سوریه باشیم. بدون انتقال سیاسی تحقق صلح در سوریه محال خواهد بود.

وی گفت: ما با تسریع در فراهم آوردن کمک‌های بشر دوستانه و گسترش دامنه رساندن این کمک‌ها به تمامی مناطق توافق کرده و یک کارگروه با ریاست سازمان ملل تشکیل شده که از روز پنج شنبه فعالیت خود را درباره توزیع کمک‌های بشردوستانه آغاز کرده و هر هفته گزارشاتی را در این باره ارائه خواهد کرد.

در همین راستا سخنگوی هیئت عالی مخالفان سوریه از تلاش‌های صورت گرفته از سوی گروه بین المللی حامی سوریه استقبال اما در عین حال تاکید کرد که باید اقدامات عملی بر روی خاک سوریه اتفاق بیافتد.

هیئت مخالفان سوریه روز گذشته با نمایندگان عربستان و آمریکا در مونیخ دیدار و بر توقف فوری حملات در سوریه تاکید کرد.

انتهای پیام


7675705
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است