سیاسی 15:36 - 05 اسفند 1396
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از تدارک و برنامه‌ریزی وزارت کشور برای برگزاری نشست مهمی با حضور سرمایه گذاران و تجار منتخب افغانستانی در تهران خبر داد.

تدارک وزارت کشور برای برگزاری نشست تجار و سرمایه‌گذاران افغانستانی در تهران

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست با اعلام این خبر اظهار کرد: وزیر کشور، به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران- افغانستان، ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، با برگزاری نشست ویژه تجار و سرمایه گذاران افغانستانی مقیم ایران و همچنین دیگر تجار و سرمایه گذاران افغانستانی که گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران را برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود برگزیده‌اند، موافقت کرده است.

رییس کمیته «اقتصادی و ترانزیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران- افغانستان» در تشریح سوابق این روند افزود: از ماهها قبل، با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت اموراقتصادی و دارایی، استانداری‌های سراسر کشور، اتاق بازرگانی ایران و اتاق‌های مشترک تهران و مشهد و دیگر دستگاه‌های مرتبط، نسبت به شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به جامعه هدف مورد نظر اقدام و طی روزهای آتی، جلسات تخصصی مربوط به نشست اصلی برگزار خواهد شد.



معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه  نشست مذکور در نیمه دوم فروردین ماه سال بعد، به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از عمده‌ترین اهداف برگزاری این نشست، می‌توان به  شناسایی و احصا مهمترین مشکلات تجار و سرمایه گذاران افغانستانی در کشورمان،  دستیابی به راهکارهای موثر جهت رفع موانع و مشکلات موجود  و مهمتر از همه  رساندن این پیام مهم به سرمایه‌گذاران و تجار افغانستانی است که وزارت کشور به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان ، با همکاری و تشریک مساعی دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول ، از فعالیت‌های قانونی تجار و سرمایه گذاران افغانستانی در ایران ، حمایت‌های همه‌جانبه می‌نماید.

انتهای پیام


9689898
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خبر سازی رسانه‌های غربی در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است