استانی 13:54 - 18 اسفند 1399
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:
ایسنا/فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه برنامه ریزی‌های لازم در حوزه تردد برای ایام نوروز انجام و بررسی شده است، گفت: همانند گذشته این آمادگی را داریم که بتوانیم شرایط مورد نیاز را اجرایی کنیم.

آمادگی راهداری فارس برای کنترل ترددها در ایام نوروز

علیرضا سیاهپور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث محدودیت در ورودی و خروج‌شهر و ایمنی سازی را دنبال کرده است، افزود: در ابتدای شیوع کرونا، کاهش سفر و محدودیت سفر به شهرها و استان‌های قرمز در دستور کار قرار گرفت و شاهد کاهش سفر تا ۹۰ درصد در دوماه اول شیوع این بیماری بودیم. 

او خاطرنشان کرد: در ادامه با افزایش سفرهای عمومی، بخشی از نگرانی‌هایی که در بحث جابجایی مسافر و ورشکستگی شرکت‌ها ایجاد شده بود، بهبود یافت.

کاهش ۳۰ درصدی سفر در تابستان امسال

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۰ درصدی سفر و مسافر در فارس مواجه بودیم و در سه ماهه سوم (پائیز) نسبت به مدت مشابه سال قبل، این کاهش ۱۰ درصد بوده است.

سیاهپور با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی قبل و طول سفر و ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری و تب سنجی مسافران، گفت: صندلی‌ها در حوزه جاده‌ای، ریلی و هوایی با ۵۰ درصد کاهش ظرفیت مواجه شد و محدودیت ورود و خروج چندین بار در طول این‌ مدت داشتیم.

او در خصوص جذب تسهیلات کرونایی نیز گفت: از ۳۱ شرکت متقاضی در حوزه حمل و نقل مسافر با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر وام ۴ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصدی پیش بینی شد؛ به ازای هر راننده ۶میلیون تومان در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اتصال سامانه فروش بلیط برای کنترل ورود مسافران گفت: حدود ۳۰۰ مسافر که تست آنها مثبت بود از سفر منع کردیم‌.

سیاهپور تصریح کرد: این دغدغه وجود دارد که در آستانه نوروز، سفرها در حوزه ریلی هوایی و زمینی به صورت عمومی باشد، به همین دلیل رعایت پروتکل‌ها بیش از گذشته ضروری است و باید کنترل و پیش‌بینی‌های لازم به ویژه در حوزه زمینی انجام شود.

انتهای پیام 


10982603
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است