ورزشی 15:50 - 31 تیر 1393
یک هفته تا آغاز ماراتن لیگ چهاردهم؛
لیگ چهاردهم در شرایطی آغاز می شود که 16 تیم حاضر در این رقابت ها در فصل نقل و انتقالات روزهای نسبتا آرامی را سپری کردند و این مسئله نیز نشات گرفته از جو فوتبالی جام جهانی 2014 بود. چراکه حساس ترین روزهای نقل و انتقالات امسال در بهبوهه بازی های جام جهانی قرار گرفت و سبب شد تا حساسیت های گذشته در خصوص نقل و انتقالات ایجاد نشود.

نقل و انتقالات لیگ برتر در انحصار 3 تیم/ 10 جابجایی بزرگ در بازار فوتبالی ها + جدول پایانی
سرویس ورزشی «فردا»- یک هفته تا آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور باقی مانده و فصل نقل و انتقالات نیز روز گذشته به پایان رسید تا تیم های لیگ برتری آماده آغاز چهاردهمین دوره از ماراتن فوتبالی کشور باشند.  

 

در این بین اما لیگ چهاردهم در شرایطی آغاز می شود که 16 تیم حاضر در این رقابت ها در فصل نقل و انتقالات روزهای نسبتا آرامی را سپری کردند و این مسئله نیز نشات گرفته از جو فوتبالی جام جهانی 2014 بود. چراکه حساس ترین روزهای نقل و انتقالات امسال در بهبوهه بازی های جام جهانی قرار گرفت و سبب شد تا حساسیت های گذشته در خصوص نقل و انتقالات ایجاد نشود.

 

10 خرید بزرگ در بازار نقل و انتقالات

 

اول،‌ دوم و سوم- پرسپولیس یکی از تیم های ناکام فصل نقل و انتقالات لیگ چهاردهم بود. سرخپوشان در نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان مهمی را از دست دادند که از جمله آنها می توان به جدایی سید جلال حسینی و محمد رضا خلعتبری اشاره کرد. البته در این بین مهرداد پولادی نیز ساز جدایی را کوک کرده و این روزها در حال بررسی پیشنهادات خارجی خود است. اما به طور حتم جدایی سید جلال حسینی و پیوستن خلعتبری به سپاهان 2 انتقال بزرگ این فصل بوده است. اما پرسپولیس یک خرید خیلی خوب نیز داشت. رضا نوروزی مهاجم فصل گذشته نفت تهران برای فصل جدید به پرسپولیس پیوست تا 3 اتفاق ویژه برای سرخپوشان در نقل و انتقالات رخ دهد.  

 

چهارم و پنجم- در استقلال اما اوضاع کاملا متفاوت بود و آبی پوشان تمام مهره های مدنظر امیر قلعه نوئی را به جز یک بازیکن جذب کردند. ماندن آندو تیموریان، خسرو حیدری،‌صادقی و بیک زاده از جمله فعالیت های مثبت استقلال در فصل نقل و انتقالات بود. اما آبی پوشان 2 خرید بزرگ را نیز در این فصل داشتند. امید ابراهیمی و یعقوب کریمی از سپاهان برای فصل جدید به استقلال پیوستند تا آبی پوشان روزهای خوشی را در نقل و انتقالات سپری کنند.  

 

ششم- جدایی مهدی رحمتی از استقلال و پیوستن این دروازه بان به تیم فوتبال پیکان را می توان مهمترین انتقال این فصل لیگ برتر دانست. رحمتی البته پس از جدایی از جمع آبی پوشان مصاحبه هایی نیز علیه مسئولان استقلال و امیر قلعه نوئی انجام داد که البته این مصاحبه ها نیز بی پاسخ نماند. حالا اما رویارویی مهدی رحمتی با بازیکنان،‌سرمربی و هواداران استقلال در هفته ششم لیگ یکی از حاشیه های جالب لیگ چهاردهم خواهد بود.  

 

هفتم و هشتم- سپاهان اصفهان نیز در فصل نقل و انتقالات عملکرد قابل قبولی داشت و خیلی مفید و مختصر عمل کرد. زرد پوشان اصفهانی بازیکنانی که نیاز داشتند را به خدمت گرفته و بازیکنان مازاد را در لیست فروش قرار دادند. اما بعد از جذب خلعتبری 2 جابجایی مهم نیز در سپاهان صورت گرفت. جذب پریرا مهاجم گلزن فولاد خوزستان و عبدالله کرمی بازیکن خوب و تاثیرگذار فصل گذشته تیم قهرمان لیگ از جمله اتفاقات مهمی بود که برای سپاهانی ها در فصل نقل و انتقالات رخ داد.

 

نهم- تیم فوتبال پرسپولیس دیگر عادت کرده که در هر دوره از لیگ برتر شعبه ای دوم داشته باشد. بعد از آنکه در سال های اخیر تیم هایی مانند استیل آذین و تراکتورسازی به محل امنی برای دیپورت شده های پرسپولیس تبدیل شده بود، این بار نوبت به راه اهن رسید تا با حضور حمید استیلی به عنوان مالک باشگاه،‌ این بار این تیم راه آهن باشد که مقابل پرسپولیس حاشیه سازی کند. البته جذب شیث رضایی توسط راه آهنی ها یکی از خرید های برجسته نقل و انتقالات این فصل بود.  

 

دهم- پدیده شاندیز،‌ تیم تازه به لیگ برتر آمده نیز از جمله باشگاه های ثروتمندی است که خریدهای نسبتا موفقی را در فصل نقل و انتقالات داشت. یکی از این انتقالات مهم جذب غلامرضا عنایتی از صبای قم بود که موجب شده وزن خط حمله تیم پدیده کمی افزایش پیدا کند.  

 

آخرین مهلت نقل و انتقال‌ها در واقع پنجشنبه شب گذشته بود اما چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از تیم‌های لیگ در ترکیه اردو زده بودند و وقت و امکان برای ثبت قرارداد در هیأت‌های تهران و شهرستان‌ها را نداشتند و مشکلات دیگری نیز در مورد برخی تیم‌ها و بازیکنان دیگر و منجمله ملی‌پوشان و لژیونرها وجود داشت، این مهلت تا دوشنبه شب 30 تیر تمدید شد. پس از قریب به دو ماه رفت و آمد بازیکنان متعدد از این تیم به آن تیم و برخی نقل و انتقال‌های پر سر و صدا و همچنین خریدهای انتقامی یا سیاستمدارانه، حالا بهتر می‌توان ترکیب مدعیان لیگ چهاردهم را شناسایی کرد و گواهی داد که شانس کدام تیم‌ها بالاتر است و کدام تیم‌ها فصل جدید را با بیم بیشتری آغاز خواهند کرد. در این بین اما با توجه به جابجایی های صورت گرفته می توان گفت که بازار نقل و انتقالات در انحصار 3 تیم استقلال،‌ سپاهان و پیکان قرار گرفت و تیم های دیگر عملکرد چندان موفقیت آمیزی در این زمینه نداشتند.   

 




4299212
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال شهرداری گرگان موفق شد مهرام را شکست دهد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال نساجی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر موفق شد با یک گل تراکتور را شکست دهد
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال نساجی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر موفق شد با یک گل تراکتور را شکست دهد
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از دعوت از بازیکن پرسپولیس برای ادای پاره‌ای از توضیحات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است