استانی 15:15 - 22 مرداد 1396
استاندار خراسان شمالی تأکید کرد
استاندار خراسان شمالی لزوم تقویت صندوق های حمایت از بخش کشاورزی و جبران سریع خسارات ناشی از وقوع سیل به کشاورزان این استان را مورد تأکید قرار داد.

تقویت صندوق های حمایت کشاورزی و جبران خسارت سیل در خراسان شمالی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی طی دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید مبنی بر تقویت صندوق های حمایت از بخش کشاورزی در استان ها و شهرستان ها، فرهنگ سازی در جامعه بهره بردار برای استفاده بیشتر از ظرفیت بیمه ها را نیز حائز اهمیت دانست.

وی گفت: در این راستا، بهره گیری از تجارب برتر دیگر استان ها و آگاه سازی بهره برداران درخصوص لزوم حفظ آب و خاک، پیشگیری از فرسایش و جلوگیری از وقوع سیلاب های مخرب هم ضروری است .

وی راه اندازی سامانه هشدار سریع سیل در استان را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: برنامه های عملیاتی گسترش آبخیزداری و کاهنده فرسایش و سیلاب نیز باید بیش از گذشته در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد .

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشارزی نیز که به نمایندگی از مهندس حجتی برای ارزیابی و برآورد خسارات سیل اخیر به خراسان شمالی سفر کرده بود، اظهار کرد: 28 درصد خسارات بخش کشاورزی ناشی از سیل بوده و خراسان شمالی در این زمینه متحمل بیشترین آسیب شده است .

محمدعلی طهماسبی ضرورت توجه بیشتر به مباحث آبخیزداری و مسئله فرسایش خاک در این استان را یادآور شد و تصریح کرد: باید طرح های الگویی در این زمینه با مشارکت سازمان جنگل ها و منابع طبیعی و همت مردم و مسئولان محلی به اجرا درآید تا زمینه گسترش سریع تر این قبیل طرح ها در مناطق مستعد آسیب فراهم شود .

وی اعلام آمادگی وزارت جهادکشاورزی را برای ارائه تسهیلات و کمک های فنی و اعتباری به بهره برداران این بخش اعلام کرد و گفت: گزارش خسارات اخیر سیلاب در خراسان شمالی نیز در اسرع وقت به وزیر جهاد کشاورزی ارائه می شود تا مصوبه دولت برای جبران خسارات کشاورزان خسارت دیده پیگیری و اخذ شود .

به گفته عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، بخش کشاورزی این استان سال گذشته در اثر وقوع حوادث طبیعی نظیر خشکسالی، سیل و سرمازدگی، نزدیک به 300 میلیارد تومان خسارت دید. این رقم در 5 ماهه امسال نیز 256 میلیارد تومان بوده است .

انتهای پیام


9354629
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است