سیاسی 08:01 - 25 بهمن 1394
هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را که خالی از لطف نیست برای سفر به آنجا، از آنها مطلع شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مسافران عزیز"، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!



با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.



به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.



turkey



تئهحهتئد



1_برای خروج فرش نو به گواهی خرید و برای خروج فرش کهنه به گواهی هیئت‌مدیره یک موزه نیازمندید



2_سرویسهای بهداشتی در ترکیه پولی بوده و صاحبان آنها مکلف به پرداخت مالیات درآمد خود میباشند. هزینه توالتهای عمومی حداکثر 50 کروش یا نیم لیر ترک است که معادل حدود 350 تومان میباشد.



3_ مراحل ازدواج اتباع خارجی اندکی با اتباع ترکیه متفاوت است، اتباع ایرانی می بایستی از کنسولگریهای ایران برگ تجرد گرفته و به تائید وزارت امور خارجه ترکیه در انکارا برسانند. حداکثر زمان برای اتمام مراحل ازدواج در ترکیه  2 روزاست.



4_ در صورتیکه مالک خودرو، در داخل خودرو حضور داشته باشد، منعی برای رانندگی ندارید و به راحتی می توانید تنها با یک گواهینامه ی بین المللی رانندگی کنید.



5_ مصرف مشروبات الکلی در خیابان ممنوع است.



6_ افراد دارای گذرنامه های با اعتبار کمتر از پنج ماه که قصد سفر به ترکیه را دارند برای تعویض پاسپورت خود پیش از سفر اقدام کنند در صورت عدم توجه به این موضوع، در هنگام ورود به فرودگاه استانبول، مبلغ 325 لیر به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود که با محاسبه نرخ 1500 تومان برای هر لیر، این رقم معادل 487 هزار تومان خواهد شد.



7_ حضور بیش از سه ماه در ترکیه مستلزم اجازه رسمی از مقامات و تمدید مدت اقامت در ترکیه می باشد از این رو اقامت بیش از حد مجاز جریمه و حتی اخراج را به همراه خواهد داشت.



8_به علت عدم وجود قرارداد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضای این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.



9_چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.



10_  اگر اقدام به فحشا و یا ایجاد آسیب های اجتماعی کنید اخراج خواهید شد.



11_ ممنوعیت استعمال دخانیات در تمامی اماکن عمومی سر بسته و امکان سیگار کشیدن در ورودی های سینماها، تئاترها، مراکز خرید، پارکهای کودکان، رستورانها و قهوه خانه ها و اماکن مشابه وجود دارد.



12_ ممنوعیت حمل داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون (Metadon) توسط مسافران به کشور ترکیه.





انتهای پیام/


7681344
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است