ورزشی 00:13 - 04 اسفند 1397
بی خبری ناگهانی و غیبت ادامه دار سعید علی حسینی در اردوی تیم ملی این شائبه را به وجود آورده که این وزنه بردار تصمیم ندارد از شانس دوباره ای که در زندگی ورزشی اش به دست آورده برای رفتن به المپیک استفاده کند.

ادامه فرصت سوزی‌های  علی حسینی برای رفتن به توکیو/ سعید مدال المپیک نمی خواهد؟

به گزارش ایسنا، سعید علی حسینی چهره‌ای است که همیشه عنوان شد با وجود توانایی‌های زیادی که داشته به آنچه حقش بوده در وزنه برداری نرسیده است در این میان و در شرایطی که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد، روزگار بر وفق مرادش شد و این وزنه بردار که ۱۲ سال محرومیت داشت با استفاده از قانون جدید وادا توانست پس از گذراندن هشت سال از محرومیتش دوباره آماده بازگشت به دنیای قهرمانی شود.

علی حسینی پس از پایان محرومیتش که ۲ آبان ۹۶ اتفاق افتاد آماده حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ شد و در اولین گام مدال برنز یک ضرب و دوضرب و نقره مجموع جهان را گرفت و روی سکوی دوم جهان ایستاد.

اهالی وزنه برداری و حتی مردم این مدال نقره را شروع خوبی برای علی حسینی می‌دانستند. این وزنه بردار در گام بعدی وارد بازی‌های آسیایی شد و در این رویداد هم توانست مدال نقره را کسب کند.

پس از بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ در پیش بود و از همان مسابقه، مسیر رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ برای وزنه برداران آغازمی شد چرا که وزنه بردارانی که دنبال رفتن به المپیک رفتند باید در شش گزینشی شرکت کنند اما علی حسینی به دلیل مصدومیت و رسیدگی به زانویش که عمل جراحی بر روی آن انجام داده بود از حضور در قهرمانی جهان ۲۰۱۸ انصراف داد و با شرکت نکردن در قهرمانی جهان اولین گزینشی المپیک را از دست داد.

او در قطرکاپ هم شرکت نکرد و سپس با آغاز اردوی تیم ملی به جمع ملی پوشان هم اضافه نشد و حتی کسی هم خبر ندارد چرا علی حسینی به اردو نمی‌آید. نام این وزنه بردار در لیست اولیه برای جام فجر بود اما به این دلیل که به اردو نیامد و برنامه اش هم مشخص نبود دیگر در لیست نهایی جایی نداشت و به این ترتیب یک گزینشی دیگر را هم از دست داد.

بعد از جام فجر وزنه برداری، وزنه برداران قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ را پیش رو دارند و طبق اطلاعیه‌ای که بر روی سایت کنفدراسیون آسیا قرار گرفته تیم‌ها تا ۲۸ فوریه (۹ اسفند) مهلت دارند تا لیست اولیه خود را برای حضور در این مسابقات ارسال کنند. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی تا اتمام این مهلت باقی نمانده و از طرفی هنوز خبری از سعید علی حسینی و اینکه چه برنامه‌ای دارد، نیست بنابراین به نظر می‌رسد نام او برای قهرمانی آسیا هم رد نشود و این هم به منزله از دست دادن یک گزینشی دیگر برای این وزنه بردار است.

با این شرایط اگر علی حسینی قهرمانی آسیا را هم از دست بدهد احتمالاً شانس زیادی برای پر کردن گزینشی‌های خود دیگر ندارد و زمانی هم که نتواند شش مرحله گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد المپیک را از دست می‌دهد.

این در حالی است که علی حسینی روی کاغذ با رکوردهایی که به ثبت رسانده شانس کسب مدال نقره المپیک را دارد و بهترین فرصتی است که بتواند مدال المپیک را به کلکسیون مدال‌های خود اضافه کند.

شاید زمانی که این وزنه بردار به دنیای قهرمانی بازگشت تصور می‌شد که به هیچ قیمتی شانس رفتن به المپیک را از دست ندهد اما در حال حاضر هیچ خبری از علی حسینی نیست و کسی هم از برنامه اش اطلاعی ندارد. در این میان فقط زمان و فرصتهای طلایی که می‌تواند علی حسینی را به المپیک برساند در حال از دست رفتن است.

در ادامه نگاهی داریم به وضعیت رکوردهای دسته فوق سنگین در المپیک ریو و مسابقات جهانی سالهای اخیر تا مشخص شود علی حسینی حتی با رکورد بازی‌های آسیایی چقدر شانس مدال المپیک ۲۰۲۰ را دارد:

رویدادها رکورد مجموع نفر اول رکورد مجموع نفر دوم رکورد مجموع نفر سوم
المپیک ۲۰۱۶ ۴۷۳ کیلوگرم ۴۵۱ کیلوگرم ۴۴۸ کیلوگرم
قهرمانی جهان ۲۰۱۷ ۴۷۷ کیلوگرم ۴۵۴ کیلوگرم (رکورد خود سعید علی حسینی) ۴۵۳ کیلوگرم
قهرمانی جهان ۲۰۱۸ ۴۷۴ کیلوگرم ۴۵۰ کیلوگرم ۴۴۷ کیلوگرم

*رکورد مجموع علی حسینی در بازی‌های آسیایی ۴۵۶ کیلوگرم بود.

انتهای پیام


10061426
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است