سیاسی 15:33 - 03 اردیبهشت 1393
در جلسه هیات وزیران به ریاست رییس‌جمهور تاکید شد/
جلسه هیأت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور و با حضور اعضای دولت تشکیل شد و در خصوص موضوعات گوناگون کشور بحث و تصمیم‌گیری شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران جلسه هیأت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور و با حضور اعضای دولت تشکیل شد و در خصوص موضوعات گوناگون کشور بحث و تصمیم‌گیری شد.



در ابتدای این جلسه معاون امور اجرایی رییس‌جمهور از ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی گزارشی به دولت ارائه کرد.



بر پایه این گزارش حدود ۹ درصد از جمعیت ایران ثبت نام نکرده و دو میلیون و چهارصد هزار نفر نیز که تا فروردین ماه جاری یارانه دریافت کرده بودند، از ادامه دریافت آن انصراف داده‌اند.



هیأت وزیران از کسانی که به دعوت دولت و اقشار مرجع پاسخ مثبت دادند و در شرایط دشوار اقتصادی کنونی حاضر شدند داوطلبانه از دریافت این مبلغ اعلام انصراف نمایند، تشکر و قدردانی می‌نماید و این مشارکت ارزشمند در مدیریت منابع ملی را سپاس می‌گوید.



این مشارکت علاوه بر ارزش مادی که می‌تواند به اجرای برنامه‌های دولت در حمایت از تولید، تأمین امنیت غذایی و توسعه بیمه‌ها کمک کند واجد ارزش بیشتری به لحاظ همراهی ارزشمند معنوی با دولت بود.



معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور هر سه ماه یکبار گزارش مصارف منابع آزاد شده از محصل انصراف را به افکار عمومی ارائه خواهد کرد و امید دارد که به تدریج با آشکار شدن آثار سیاست‌های دولت منابع حاصل از هدفمندی به صورت دقیق‌تری به مصرف حمایت گسترده از محرومان جامعه سوق داده شود.



همچنین هیأت وزیران از دست‌اندرکاران اجرایی ثبت نام که با شایستگی فراوان به این امر مهم اهتمام کردند و این حجم از ثبت نام را در مدت محدود و به روش الکترونیکی سازماندهی کردند، تشکر و قدردانی کرد.



علی‌رغم محدودیت منابع، عزم دولت برای بهبود نظام سلامت و توسعه پوشش بیمه و تأمین امنیت غذایی جدی است و حمایت از تولید و خروج از رکود و استمرار مهار تورم را در دستور کار خود دارد.



در ادامه و به منظور حمایت از تولید داخلی هیأت وزیران فهرست ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که دارای مشابه تولید داخلی هستند را مورد تصویب قرار داد.



همچنین اساسنامه شرکت‌های زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، اساسنامه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و اصلاح اساسنامه سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی به تصویب هیأت وزیران رسید.



انتهای پیام/


3560845
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است