فرهنگی‌هنری 23:15 - 31 اردیبهشت 1398
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اختری در سخنانی در نشست «قرآن و رهنمودهای جهانی»، حیات و زندگی را یکی از پیام‌های اصلی قرآن کریم دانست.

اختری: مستکبران از آزادی مردم ایران ناراحتند

به گزارش ایسنا، نشست عمومی «قرآن و رهنمودهای جهانی» با سخنرانی حجت‌الاسلام اختری در غرفه مؤسسه آل‌یاسین واقع در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام اختری در این نشست با بیان این که قرآن حاوی پیامی برای تمامی انسان‌ها است، گفت: فلسفه نزول قرآن این بود که خداوند بر مردم جلوه کند و آن‌ها پیام را دریابند. خداوند در قرآن کریم عظمت کار پیامبران را می‌شمارد و به رسول اکرم (ص) می‌فرماید که به مردم بگو من از شما مزدی بر این (رسالت) نمی‌طلبم این (قرآن) جز تذکری برای جهانیان نیست.

وی با اشاره به بخش‌هایی از کتاب «قرآن و سرمایه معنویت» که با قلم خود به رشته تحریر درآورده است، تصریح کرد: اولین پیام قرآن به انسان‌ها این است که بیایید، زنده و حی باشید. دشمنان می‌خواهند انسانیت را بمیرانند. مستکبران می‌خواهند که در جهان، انسانی زنده نباشد. زیرا انسان زنده زیر بار ستم مستکبران نمی‌رود.

حجت‌الاسلام اختری با اشاره به دشمنی مستکبران با قرآن و پیامبر اکرم (ص)، افزود: آنان می‌گویند که بیایید و شما هم مثل عربستان و مصر تحت سلطه ما باشید. مستکبران از آزادی مردم ایران ناراحتند.

وی با بیان این‌که قرآن کریم می‌خواهد که حیات بیافریند و زنده کند، تصریح کرد: این کتاب آسمانی می‌گوید که شما یک سرمایه بزرگی دارید که مال است، سرمایه بزرگ‌تری دارید که جان شما است و دین از همه این سرمایه‌ها بزرگ‌تر است. یعنی دین نسبت به جان و جان نسبت به مال اولویت دارد. انسان‌ها باید سرمایه‌های خودشان را بشناسند و بدانند از آن کجا باید استفاده کرد.

او گفت: هر ملت و امتی که سرمایه‌های خودش را نشناسد شکست خورده است. به تعبیر حقوقی، قرآنی و عقلی به آن سفیل می‌گویند.

اختری تصریح کرد: امام راحل بارها در صحیفه نور تذکر داده‌اند که دشمنان علاوه بر سرمایه‌های زیرزمینی، سرمایه‌های انسانی ما را هم از بین می‌برند. همه باید دقت کنیم که قرآن جهانیان را به چه چیزی دعوت می‌کند.

انتهای پیام


10133438
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است