سیاسی 21:48 - 04 خرداد 1394
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: بزرگ ترین تجربه و دستاورد نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران، دموکراسی دینی است که منشأ حاکمیت را "خدا" و نه مادیات می‌داند و لذا مانند برخی از کشورهای مدعی و بی‌منطق امروزی، هرگز به دنبال کشورگشایی، چپاول، دست اندازی به منافع دیگران، لشکرکشی و دخالت در امور داخلی دیگر حاکمیت‌ها نیست.

حقوق بشر غربی دروغی بزرگ است
به گزارش افکارنیوز، "محمدجواد لاریجانی" پیرامون نقش انقلاب اسلامی در شرایط کنونی منطقه گفت: انقلاب اسلامی، یک حادثه عظیم تاریخی است اما هرگز به تاریخ نپیوسته بلکه به عنوان یک موجود زنده و بالنده، هنوز در حرکت و در حال پویایی و البته منشأ حرکت‌های مردمیِ آزادیخواهانه و عدالت طلبانه در منطقه خاورمیانه و در سراسر جهان است.



*جمهوری اسلامی ایران با هیچ یک از تفکرات جاهلانه مربوط به عصر بربریت قرابتی ندارد
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی ایران، زمینه ساز استقرار یک نظام سیاسیِ مبتنی بر وحی و آموزه‌های الهی بود بیان کرد: شاخصه بارز این نظام، حاکمیت عقلانیت اسلامی به عنوان تز مخالف با عقلانیت لیبرال است که غربی‌ها پیشگام آن هستند.
 
وی تصریح کرد: عقلانیت لیبرال، مبتنی بر سکولاریزم و حاکمیت ارزش‌ها و باورهای غیرالهی و حکومت غیر از خدا بر مردم است و نتیجه این باور، همین اتفاقاتی است که امروز در سراسر جهان شاهد آن‌ها هستیم یعنی گروهی از کشورها خود را همه کاره و سردمدار جهان و ارباب مردم دیگر نقاط دنیا می‌دانند و به خود اجازه می‌دهند برای آن‌ها تعیین تکلیف کنند.
 
لاریجانی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران، اما با هیچ یک از این تفکرات جاهلانه و مربوط به عصر بربریت قرابتی ندارد و معتقد به حق مردم به تعیین سرنوشت توسط خودشان است و این باور مقدس، برخاسته از ذات الهی و اسلامی نظام سیاسی در ایران است.



*مهمترین تجربه سیاسی در جمهوری اسلامی دموکراسی دینی است
 
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه همچنین تصریح کرد: بزرگ ترین تجربه و دستاورد نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران، دموکراسی دینی است که منشأ حاکمیت را "خدا" و نه مادیات می‌داند و لذا مانند برخی از کشورهای مدعی و بی‌منطق امروزی، هرگز به دنبال کشورگشایی، چپاول، دست اندازی به منافع دیگران، لشکرکشی و دخالت در امور داخلی دیگر حاکمیت‌ها نیست. 



*حقوق بشر غربی دروغی بزرگ است
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه کشورمان در ادامه بیان کرد: حقوق بشری که غربی‌ها و صهیونیزم معرف آن هستند، یک دروغ بزرگ به بشریت است و آن ها با استفاده ای کاملاً ابزاری و انتفاعی از حقوق بشر، عامل ناامنی و آزار و اذیت در سراسر جهان شده‌اند.
 

*عجیب است که کشته شدن یک کودک بی‌گناه در یمن از نظر غربی‌ها نقض حقوق بشر نیست
لاریجانی با ابراز انزجار و شدید از وقایع خونین و شرم آور یمن و محکومیت آن‌ها، جنایات ارتکابی در این کشور را نمونه بارز عدم درک و فهم "حقوق بشر" دانست و گفت: عجیب است که کشته شدن یک کودک بی‌گناه به بدترین وجه در یمن از نظر غربی‌ها نقض حقوق بشر نیست اما جنایات اسراییل در غزه علیه مردم بی‌دفاع فلسطینی و به خاک و خون کشیدن هزاران کودک مظلوم، اقدام درست و حق مدارانه این رژیم جعلی برای حفاظت از خود محسوب و معرفی می‌شود.



*احمد شهید بازیچه غرب و صهیونیسم است
 
لاریجانی در پایان، با اشاره به مواضع اخیر "احمد شهید" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران تصریح کرد: احمد شهید، دست پرورده و نوکر غربی‌ها و صهیونیسم است و چاره‌ای ندارد جز آنکه بازیچه آن‌ها قرار گیرد. وی باید بداند که از نظام حقوقی برخاسته از دین، شرع و وحی هرگز نمی‌تواند و نباید انتظار تصویب و اجرای قوانین و مقررات غیرالهی و غیر وحیانی داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران، از این قبیل اظهارات گستاخانه، مداخله جویانه و جاهلانه که کسانی مثل احمد شهید ارائه می کنند، کمترین ابا و هراسی به خود راه نمی‌دهد بلکه بر عهد خود با پیامبر گرامی اسلام، ائمه معصومین، امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب مبنی بر حاکمیت قوانین آسمانی، انسان دوستانه، صلح آفرین، عدالت طلبانه و حیاتبخش اسلام و اجرای آن ها در جامعه، همچنان باقی است.

6443425
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است