اجتماعی 15:52 - 06 خرداد 1394
مدیر کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با رد اخباری مبنی بر افزایش دو برابری قیمت شیر خشک‌ گفت: قسمت عمده هزینه شیر خشک‌های یارانه‌ای را سازمان غذا و دارو می‌پردازد.

آخرین خبرها از قیمت شیرخشک

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر امیرحسین جمشیدی با رد دو برابر شدن قیمت هر نوع شیر خشکی تصریح کرد: افزایش قیمت صرفا بین 15 تا 20 درصد، آنهم در برخی از انواع آن و نه همه آنها بوجود آمده، مثلا ممکن است شیر خشکی که با قیمت 1800تومان به دست مصرف کننده می‌رسیده اکنون 2500 تومان شده باشد.

وی همچنین افزود: شیر خشک‌های تولید داخل هم از حدودسه تا چهار ماه گذشته تقاضای افزایش قیمت داده بودند که با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کننده، در کمیسیون قیمت‌گذاری بررسی و با افزایش قیمت 15 تا 20 درصدی آن موافقت شد.

وی با بیان اینکه شیر خشکی مثل ببلاک و انواع متنوع آن نیز با همان قیمت‌های گذشته به فروش می‌رسند، گفت: اصولا مسئولان این شرکت‌ها هیچگونه درخواست افزایش قیمتی ازسازمان غذا و دارو نداشته‌اند.

جمشیدی روال تغییر قیمت‌ها را اینگونه تشریح کرد: شرکت تولیدی یا وارد کننده، تقاضای افزایش قیمت خود را به سازمان می‌فرستد و پس از اینکه درخواست در کمیسیون بررسی شد، در صورت تائید قیمت جدید در صورتجلسه ذکر شده و مجوز افزایش قیمت صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: اگرغیر از مبلغ ذکر شده فروشی صورت گیرد، فاعل آن دچار تخلف شده و موضوع قابل پیگیری خواهد بود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مدیر کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره آن دسته از شیر خشک هایی هم که از طریق خانه های بهداشت توزیع می‌شوند نیز گفت: اینها غیر قابل فروشند و رایگان توزیع می‌شوند. اگر چه احتمال تخلف در هر جایی وجود دارد، اما بطور کل هیچ ضابطه یا آئین نامه جدیدی که بخواهد روند توزیع قبلی را دچار وقفه یا تغییر وضعیت کند ابلاغ نشده و توزیع کنندگان مانند قبل مسئولیت خود را انجام می‌دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آز آنجا که توزیع از طریق شبکه‌های بهداشت کشور انجام می‌شود، تخلفات به آسانی قابل پیگیری و ردیابی است، لذا اگر فردی این محصولات "عرضه رایگان" را در سطح بازارخرید و فروش مشاهده کند، می‌توان بصورت مکتوب بازرسان سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذاو داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشوررا در جریان قرار داد تا نسبت به برخورد قانونی با آنها اهتمام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام


6455672
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است