استانی 04:25 - 31 فروردین 1394
اردبیل؛
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه امسال بارش باران در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، گفت: با وجود این افزایش متاسفانه هنوز سفره‌های آب زیرزمینی استان با افت مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داود نجفیان با بیان اینکه سفره‌های آب زیرزمینی استان هم اکنون در معرض افت قرار گرفته است، گفت:‌ کشاورزان باید با مدیریت مناسب و مصرف بهینه آینده بخش کشاورزی را به خطر نیندازند.

وی افزود:‌ بیشترین مصرف آب در استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی بوده که اگر در این راستا اقدامات اساسی انجام نشود در آینده با مشکل بسیار جدی روبه‌رو می‌شویم.

افزایش کشت محصولات کشاورزی با راندمان آبی پایین در اردبیل

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در راستای صرفه‌جوییی در مصرف آب کشت محصولات با راندمان آبی پایین در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

داود نجفیان افزود: متاسفانه در تولید محصول سیب‌زمینی مقدار زیادی از آب به صورت غیراصولی به هدر می‌رود و این امر بخش آب استان را با چالش بسیار جدی روبه‌رو کرده است.

وی با تشریح اینکه اجرای طرح آبیاری نوین در بسیاری از بخش‌های استان مصرف کم آب را به دنبال داشته است، افزود: اگر اجرای طرح‌های آبیاری نوین در زمین‌های زراعی و باغی افزایش یابد ،شاهد کاهش مصرف آب و افزایش تولیدات می‌شویم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در سال گذشته با اجرای طرح آبیاری نوین در محصول سیب‌زمینی شاهد کاهش مصرف دو سوم آب بودیم و این امر الگوی بسیار مناسبی می‌تواند برای کشاورزان سیب‌زمینی باشد.

نجفیان افزود: ‌برای مقابله با بحران آب در استان باید تغییر الگوی کشت را در دستور کار قرار دهیم و کشاورزی مدرن را جایگزین کشاورزی سنتی کنیم.

انتهای پیام/ع


6227101
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است