استانی 17:33 - 30 شهریور 1396
استاندار بوشهر:
بوشهر - استاندار بوشهر از ساخت پنج سد مخزنی در استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های مختلف، امسال مشکلات تامین آب آشامیدنی در سطح استان نسبت به سال قبل کمتر شد.

ساخت ۵ سد مخزنی در استان بوشهر/ بحران آب فروکش کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید سرپرست وزارت نیرو از تاسیات آبشیرین‌کن استان بوشهر اظهار داشت: تامین منابع آبی یکی از مهمترین اولویت‌ها در استان بوشهر بوده است و استفاده از شیرین‌سازی اب دریا در دستور کار قرار گرفت.

وی به طراحی و اجرای شش طرح آب شیرین‌کن برای نقاط شهری و روستایی استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون دو طرح وارد مدار شده است و با تکمیل دیگر طرح‌ها ظرفیت آب استان ۳۰ درصد بیشتر می‌شود.

استاندار بوشهر به کاهش مشکلات و بحران آب استان بوشهر در سال جاری نسبت به سال قبل اشاره کرد و افزود: با تکمیل سد تنگ ارم در دشتستان، تابستان آینده مشکل کمبود آب در دشتستان نخواهیم داشت.

وی از ساخت پنج سد مخزنی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سدهای دشت پلنگ و باغان از محل اعتبارات فاینانس اجرایی شده و سد دالکی هم با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

سالاری اعتبارات سال گذشته بخش آبخیزداری در استان را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امسال این اعتبارات به هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است که بیانگر افزایش ۱۳ برابری است.

ظرفیت آب شیرین‌کن تنگستان بیشتر شود

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: بخش ساحلی تنگستان با بحران در تامین آب روبرو است و نیاز است که طرح‌های مختلفی برای تامین آب مورد نیاز در این منطقه اجرا شود.

سید کمال‌الدین شهریاری اضافه کرد: مجتمع آب‌شیرین‌کن بخش ساحلی تنگستان با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز آب مورد نیاز ۲۸ هزار نفر را تامین می‌کند که باید با توسعه این تاسیسات، ظرفت تولید آب سه برابر این میزان شود.

وی بر لزوم اجرای سدهای مختلف در سطح استان تاکید کرد و ادامه داد: کنترل و استحصال روان‌آب‌ها ناشی از بارندگی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات بی‌آبی در استان را رفع کند.


9429337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است