اجتماعی 17:38 - 31 تیر 1393
تهران بزرگ - ایرنا - مشکلات ثبتی بافت فرسوده منطقه 15 در اداره کل ثبت اسناد استان تهران بررسی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، انجمنی شهردار منطقه 15 و حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل ثبت اسناد استان تهران مشکلات اسنادی بافت فرسوده منطقه 15 را پیگیری کردند.



انجمنی در این جلسه بر تسریع در فعالیتهای بافت فرسوده به منظور احیاء و نوسازی این بافت و بر تلاش مضاعف دستگاه های ذیربط در خصوص رفع مشکلات ثبتی و صدور اسناد مالکیت تاکید کرد.



وی از تشکیل تیم ویژه ای برای بررسی مشکلات اسنادی املاک این منطقه در اداره ثبت خبر داد و افزود: قرار شد در این تیم شهرداری و نمایندگان مردم نیز حاضر بوده و موضوعات اسنادی را به صورت خاص مطرح و در کمترین زمان ممکن به مراجعه کنندگان پاسخ مناسب دهند.



نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اسنادی بافت های فرسوده گفت: اقدامات مثبتی در بافت فرسوده توسط شهرداری تهران انجام شده است ولی در برخی موارد مشکلاتی بوجود می آید که نیازمند پیگیری از طریق سایر ارگانهاست.



طلا به نقش نمایندگان مردم برای ایجاد هماهنگی بین بخشی اشاره کرد و افزود: امروز اینجا هستیم تا مشکلات مردم را در بافت فرسوده در اداره کل ثبت اسناد استان تهران پیگیری کنیم که خوشبختانه جمع بندی مناسبی داشتیم.







* اجرای طرح حمایت از مدارس در منطقه 7



رییس اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح حمایت ازمدارس این منطقه خبر داد.



نادیا طاری گفت: فعالیت های عمرانی و تجهیزاتی طبق یک برنامه ریزی دقیق و در طول 3ماه تابستان در 102 مدرسه دولتی سطح منطقه اجرا خواهد شد.



وی با بیان اینکه 15 درصد جمعیت شهری را دانش آموزان تشکیل می دهند، ادامه داد: مدارس در توسعه و تعمیق فرهنگ جامعه شهری نقش با اهمیت دارند، در همین راستا اداره آموزش های شهروندی منطقه 7، با همکاری و تعامل آموزش و پرورش اجرای طرح حمایت از مدارس را در دستور کار خود قرار داده است.



هدف از اجرای این طرح ایجاد الگوی مدیریت واحد و عادلانه در توزیع خدمات به مدارس و کمک به تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن سازی و بازسازی محیط های آموزشی، هوشمندسازی مدارس، کمک به تهیه و تأمین کتاب برای کتابخانه های مدارس و فعالیت های برنامه ای در زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی، ورزشی و زیست محیطی خواهد بود.



رییس اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه 7، تصریح کرد: تعدادی از دانش آموزان کم بضاعت منطقه نیز در فصل تابستان به اردوی تفریحی آموزشی رامسر فرستاده خواهند شد.







* قائم مقام شهردار منطقه 8 در بازدیداز خانواده های نیازمند گفت: سنت اکرام ایتام در مدیریت شهری به خوبی نهادینه شده است.



سید مرتضی موسوی با هدف سنت پسندیده انفاق و نیکوکاری، از خانواده های نیازمند ساکن در این منطقه، بازدید کرد.



در این بازدید که با حضور مدیر کمیته امداد، معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان تهران، مدیر مجتمع بهزیستی حر و مشاور شهردار در امور بانوان حضور داشتند؛ موسوی اظهار کرد: دستگیری از مستمندان و اکرام ایتام، از برترین فضایل اخلاقی و عبادی است.



قائم مقام شهردار منطقه 8، با تاکید بر منزلت زنان سرپرست خانوار در جامعه گفت: این گروه از افراد جامعه باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار بگیرند.



موسوی با اشاره به گسترش خانه های کارآفرینی و مهارت آموزی کوثر با هدف توانمند سازی و فراهم سازی زمینه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار افزود: تلاش داریم تا در پی آموزش کارگاهی به زنان سرپرست خانوار، شرایطی فراهم کنیم تا آنان، بتوانند در رشته های مختلف با رویکرد خود اشتغالی در منزل خویش به تولید کالا بپردازند.



وی گفت: با ایجاد این فرصت فراروی زنان سرپرست خانوار زمینه کار و اشتغال آنان در منازل فراهم می شود.



قائم مقام شهردار منطقه 8 با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، بر لزوم توجه به خانواده های نیازمند اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکلات این عزیزان از ماموریت های مهم مدیریت شهری است.







* استقرار بیش از 30 دستگاه اتوبوس در سطح منطقه جهت برگزاری مراسم روز جهانی قدس



معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 21 ، از استقرار بیش از 30 دستگاه اتوبوس در سطح منطقه جهت برگزاری مراسم روز جهانی قدس خبر داد .



غلامحسین سلمانی تصریح کرد: به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم روز جهانی قدس واحد اتوبوسرانی منطقه بیش از 30 دستگاه اتوبوس در سطح منطقه جهت جابجایی شهروندان به مقصد میدان انقلاب _ دانشگاه تهران اختصاص یافته است.



وی ادامه داد: همچنین به منظور افزایش رفاه حال شهروندان جهت شرکت در مراسم پرفیض عزاداری شبهای مبارک قدر ، تعداد 5 دستگاه اتوبوس به مقصد مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان ، اعزام شد.



معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 21 در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 5 دستگاه اتوبوس بصورت روزانه از پایانه آزادی به مقصد نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ، نسبت به جابجایی شهروندان منطقه فعالیت می کردند.



تهرام/7561//1348

انتهای پیام /*






4300468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است