سیاسی 03:06 - 01 مرداد 1393
بان کی مون در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو از وی خواست "حداکثر خویشتن داری" را نشان دهد. او همچنین از فلسطینی‌ها خواست سیاست "عدم خشونت، شناسایی اسرائیل و احترام به موافقتنامه های پیشین" را دنبال کنند.

نقش خنثای «بان‌کی‌مون» در کنفرانس خبری تل‌آویو مشخص شد!

 

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد رژیم اسرائیل و فلسطینی ها را ترغیب کرده است که "نبردها را متوقف" و گفتگوها را برای پایان دادن به مناقشه غزه شروع کنند.

 

به گزارش سبکه دولتی انگلیس "بی بی سی" (BBC) او همزمان با تشدید تلاش های دیپلماتیک در اسرائیل اظهار نظر می کرد.

 



بی بی سی گفت: براساس آمارهای رسمی در ۱۴ روز نبردها بیش از ۶۰۰ فلسطینی و ۳۰ اسرائیلی کشته شده اند.

 

پیشتر جان کری وزیر خارجه امریکا گفت: «طرح پیشنهادی اخیر آتش بس از سوی مصر باید مبنای هر آتش بسی در آینده را تشکیل دهد.»

 

وی که در مصر به سر می برد، در سخنانی که ناشی از سیاست یک بام و دو هوای امریکا در منطقه می باشد، گفت: «امریکا نگران کشته های فلسطینی است اما از عملیات نظامی "متناسب و مشروع" اسرائیل حمایت کرد[!]»

 

کری همچنین گفت که امریکا ۴۷ میلیون دلار کمک برای "تخفیف بحران جاری انسانی" به غزه می فرستد.

 

کری برای گفتگو با مقام های مصری و "نبیل العربی" رئیس اتحادیه عرب احتمالا حداقل تا روز چهارشنبه در قاهره خواهد ماند.

 

 

بر پایه گزارش بی بی سی، "بان کی مون" در یک کنفرانس خبری مشترک با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل از وی خواست "حداکثر خویشتن داری" را نشان دهد و افزود که "اقدام نظامی امنیت اسرائیل را در درازمدت افزایش نخواهد داد."

 

او همچنین از فلسطینی ها خواست سیاست "عدم خشونت، شناسایی اسرائیل و احترام به موافقتنامه های پیشین" را دنبال کنند.

 

نتانیاهو در واکنش به اظهارات آقای بان گفت: «ما چطور می توانیم داد تظلم خواهی حماس را پاسخ بدهیم؟ داد آنها این است که چرا ما وجود داریم.»

 

 

اما در این میان اسرائیل عملیات زمینی را چند روز پس از شروع عملیات هوایی علیه غزه آغاز کرد.

 

تازه ترین آمار دایر بر مرگ بیش از ۶۰۰ نفر در غزه را وزارت بهداشت این ناحیه تحت کنترل حماس اعلام کرد که همچنین شامل ۳۶۴۰ مجروح بود.

 

نهاد امدادرسانی سازمان ملل در غزه گفت یکی از مدرسه هایش که حدود ۳۰۰ نفر در آن پناه گرفته بودند روز سه شنبه هدف بمباران اسرائیل قرار گرفته است.

 

این نهاد گفت که بیش از ۱۱۸ هزار فلسطینی اکنون در پناهگاه هایش به سر می برند. به گفته این نهاد ۴۳ درصد غزه دستخوش اخطارهای تخلیه قرار گرفته است. اسرائیل پیش از حمله هوایی به ساکنان غیرنظامی ساختمان ها تلفنی اخطار می دهد.

 

به گفته سازمان ملل اغلب فلسطینی های کشته شده غیرنظامی بوده اند که از جمله شامل ده ها کودک می شود.

 



وزارت دفاع اسرائیل همچنین می گوید که حداقل ۱۷۰ پیکارجو! [رزمنده مقاومت اسلامی] را کشته است. اسرائیل می گوید ۲۸ سرباز و دو غیرنظامی اسرائیلی در دو هفته اخیر کشته شده اند.

 



صبح سه شنبه حملات هوایی اسرائیل چندین مسجد را ویران کرد و یک ورزشگاه و خانه یکی از رهبران شاخه نظامی حماس که اخیرا درگذشت هدف قرار گرفت.

 



اسرائیل عملیات زمینی علیه غزه را چند روز پس از شروع عملیات هوایی علیه این ناحیه آغاز کرد که در پی شلیک راکت از سوی پیکارجویان غزه به داخل اسرائیل بود.

 

این رژیم غاصب می گوید: «چاره ای جز عملیات زمینی ندارد چون باید شبکه تونل های حماس که پیکارجویان[رزمندگان مقاومت اسلامی] از آن برای ورود به اسرائیل و انجام حملات استفاده می کنند را نابود کند.»

 

در همین حال اسرائیل می گوید که یک سربازش که روز یکشنبه هدف حمله حماس قرار گرفت مفقود است.

 

"اورون شائول" ۲۱ ساله، آخرین نفر از هفت سربازی بود که تصور می شد در یک حادثه در شجاعیه در نزدیکی شهر غزه در روز یکشنبه کشته شده اند.

 

حماس یکشنبه گفت که یک سرباز اسرائیلی را اسیر کرده است، اما اسرائیل این ادعا را رد کرده بود.

 

 

104

 


4302619
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است