اجتماعی 13:59 - 07 شهریور 1394
رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به رایزنی‌های انجام‌شده با رئیس مجلس در مورد مبنایی حل شدن قانون حبس‌زدایی پزشکان، گفت: هیچ پزشکی در حال حاضر به دلیل قصور در حبس به سر نمی‌برد.

هیچ پزشکی به دلیل قصور در حبس به سر نمی‌برد
به گزارش افکارخبر، علیرضا زالی در رابطه با طرح جایگزین حبس پزشکان اظهار داشت: با توجه به اینکه در قانون مجازات اسلامی اخیر ماده ۲۵ قانون قبلی حذف شده بود، عملا در رابطه با مجازات‌های جایگزین در موارد شبه عمد قاضی برای اینکه بتواند یک حکم را تعلیق کند از نظر قانونی دچار محدودیت شده بود. لذا سال گذشته خدمت آقای لاریجانی، رئیس قوه قضائیه رسیدیم و این موضوع را مطرح کردیم.



وی افزود: به دلیل اینکه در ماده ۳۷ قانون مجازات اسلامی اخیر کنار لفظ تقلیل، تبدیل آورده نشده بود، مشکلاتی پیش آمد که با حمایت رئیس قوه قضائیه و صدور بخشنامه توسط ایشان اعمال مجازات حبس برای پزشکان و مسائل قصور پزشکی از نظر اجرایی متوقف شد.



رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: عملا احکام در رابطه با حبس پزشکان به دلیل قصور فعلا تعلیق شده ولی برای اینکه مسئله به صورت مبنایی حل شود نیاز به اصلاح متن قانونی بود. لذا این متن را برای حذف طراحی و به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کردیم.



زالی با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موضوع طرح جایگزین حبس پزشکان تصویب شد، گفت: از آنجایی که کمیسیون اصلی در رابطه با تصویب این موضوع کمیسیون حقوقی و قضایی است با رایزنی‌های مکرر با این کمیسیون آنها نیز وارد عمل شدند و موضوع به صورت مثبت به پیش رفت.



وی ادامه داد: این مسئله در حال حاضر وارد شرایط جدیدی شده ولی لازم است که لایحه برای تصویب نهایی وارد صحن علنی مجلس شود البته ظرفیتی در مجلس است که طی آن مجلس می‌تواند ماده ۸۵ را اعمال کند و این یعنی از کمیسیون اصلی مربوط به طرحی تفییض اختیار می‌شود.



رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به ملاقات‌هایی که با رئیس مجلس انجام شده است، ادامه داد: آقای لاریجانی نیز گفته‌اند از طرح جایگزین حبس برای پزشکان در صحن علنی مجلس حمایت می‌کنند.



وی گفت: دو هفته قبل نیز آقای ابوترابی میهمان ویژه ما در مجمع نظام پزشکی بود و مذاکرات مفصلی با ایشان انجام شد. این نماینده مجلس قول داده‌اند که مساعدت‌های لازم را به انجام رساند و انشاالله این مسئله به صورت مبنایی و با اصلاحی قانونی حل خواهد شد.



رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: قانون مجازات اسلامی اخیر از سال ۹۲ به صورت آزمایشی به کارگیری شد و اساس و شالوده آن حبس‌زدایی پزشکان بود ولی چون در ماده ۲۵ قانون قبلی به قضات اجازه در کنار تبدیل، تقلیل را می‌داد و در ماده ۲۵ قانون جدید این مسئله تکرار نشد این مسئله برای ما پیش آمد که موضوع را پیگیری کنیم.



زالی بیان داشت:‌ البته ماده ۷۵ در قانون مجازات اسلامی وجود دارد که آئین‌نامه مجازات جایگزین است و با پیگیری ما و همکاری مشترک وزارت بهداشت و دادگستری طرح مجازات جایگزین در دولت تصویب شده و در این آئین‌نامه مسائل پزشکی احصا شده است.



وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ پزشکی به دلیل قصور در حبس به سر نمی‌برد، تصریح کرد: البته سازمان نظام پزشکی پیگیر حل مبنایی قانون حبس‌زدایی پزشکان است.

6974029
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است