بین‌الملل 22:11 - 27 آذر 1393
اسلام آباد - ایرنا - با گذشت بیش از 48 ساعت از حمله تروریستی مرگبار طالبان پاکستان به مدرسه پیشاور و سیل واکنش ها از سراسر جهان در محکومیت این اقدام ضدانسانی و ضداسلامی، عربستان سعودی همچنان سکوت اختیار کرده است.

این روزها، موضوع کشته شدن بیش از 130 دانش آموز در جریان حمله تروریستی پیشاور که روز سه شنبه گذشته با حمله عوامل طالبان به یکی از مدارس بزرگ این شهر رخ داد، اصلی ترین موضوع بحث ها و گفت و گو ها در تمام مجالس و محافل پاکستان است و بسیاری از مردم این کشور واکنش کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مسلمان و مدعی دوستی با پاکستان را به دقت رصد می کنند.



صفحات شبکه های اجتماعی مجازی در پاکستان مملو از نظرات مختلف درباره واکنش کشورها به این اقدام تروریستی است و بسیاری از اعضای فعال در این شبکه های اجتماعی، عربستان سعودی را بخاطر سکوت در برابر این فاجعه دردناک به باد انتقاد گرفته اند.



نظرات زیادی در شبکه های اجتماعی مجازی دیده می شود مبنی بر اینکه هند، با وجود تنش هایی که بین این کشور و پاکستان وجود دارد، حمله تروریستی به مدرسه پیشاور را محکوم کرده و با ملت پاکستان ابراز همدردی کرده است اما عربستان سعودی در برابر کشته شدن کودکان بی گناه به دست تروریست های طالبان سکوت کرده است.



برخی مردم پاکستان در این شبکه های اجتماعی نوشته اند که حکام ریاض در زمان حاضر، جز به کمک کردن به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی برای خوش خدمتی به برخی قدرتهای جهان و کمک به تحقق اهداف سیاسی این قدرتها با استفاده از ابزار نفت، به چیز دیگری فکر نمی کنند.



تا کنون بسیاری از مقامات عالی و مسوولان مختلف کشورهای مختلف جهان با صدور بیانیه یا تماس تلفنی با مقامات پاکستان، اقدام تروریستی روز سه شنبه گذشته در پیشاور را به شدت محکوم کرده اند.



جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اولین کشورهایی بود که ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، با مردم و دولت پاکستان ابراز همدردی کرد.



'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، مراتب همدردی مردم و دولت ایران را با مردم و دولت کشور دوست و برادر پاکستان ابراز داشت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم اعلام کرد.



همچنین 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه به 'ایاز صادق' و 'نیّر حسین بخاری'روسای مجالس ملی و سنای پاکستان، اقدام تروریستی در پیشاور را محکوم کرد.



سرلشگر 'محمدعلی جعفری' فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی به ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده ارتش پاکستان، کشته شدن کودکان بی گناه در حادثه تروریستی پیشاور را تسلیت گفت و این اقدام ضدانسانی را محکوم کرد.



محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت و گوی تلفنی با 'سرتاج عزیز' مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان، ضمن محکومیت اقدام تروریستی پیشاور، تاکید کرد که دشمنان اسلام با چنین اقداماتی به دنبال بدنام کردن دین مقدس و مبین اسلام هستند و در جهت منافع دشمنان اسلام عمل می کنند.



'مرضیه افخم' سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم با صدور بیانیه ای، حمله تروریستی طالبان پاکستان به مدرسه پیشاور را به شدت محکوم کرد.



آساق*1**1723

انتهای پیام /*


5446218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است