استانی 10:42 - 06 خرداد 1395
‌مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: منطقه حفاظت شده شاسکوه و اسفدن به عنوان زیستگاه کل و بز در استان دارای جاذبه‌های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فردی است که نیاز به معرفی دارد.

منطقه حفاظت شده شاسکوه و اسفدن نیازمند معرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، پرویز آرامنش در مراسم تودیع و معارفه سرپرست محیط زیست زیرکوه، افزود: منطقه یاد شده زیستگاه امنی برای بسیاری از گونه‌های ارزشمند است که ظرفیت‌های طبیعی و توانمندی‌های زیست محیطی منطقه باید هر چه بیشتر معرفی شود.

وی بیان کرد: تاکنون 31 گونه پستاندار و 93 گونه پرنده در منطقه حفاظت شده شاسکوه و اسفدن شناسایی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی پرندگان و پستانداران این منطقه در معرض خطر انقراض هستند، اظهار کرد: 15نوع گونه جانوری در استان در خطر انقراض قرار دارند.

آرامنش بیان کرد: صیانت محیط زیست از عهده تنها یک دستگاه ساخته نیست، حفظ منابع طبیعی و مراقبت از زیستگاه‌های حیات وحش نیازمند عزم ملی و مشارکت عمومی است.

وی برای اختصاص تجهیزات به اداره محیط زیست این شهرستان قول مساعد داد و گفت: توجه به محیط زیست بعنوان دستگاه فرابخشی، ضروری است.

آرامنش با اشاره به اینکه 2.5 میلیون هکتار از اراضی خراسان جنوبی را تحت مدیریت داریم، افزود: مناطق درمیان، سربیشه، شاسکوه، قاین، زیرکوه، نهبندان، نایبندان و طبس دارای تنوع زیست محیطی خاص و بکر و منحصر به فرد هستند.

طی حکمی از سوی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، مرتضی تقی‌زاده به عنوان سرپرست جدید نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه معرفی و از زحمات مرتضی خیری قدردانی شد.

انتهای پیام


7926701
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است