علمی فناوری 19:50 - 10 اسفند 1393
اهواز-ایرنا- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان هیچ گاه در زمینه مسائل زیست محیطی و ریزگردها در خوزستان پنهان کاری نکرده است و تمامی اطلاعات در خصوص پایش هوا نیز در اختیار مردم این استان گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا، سعید متصدی یکشنبه در سمینار علمی بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی ریزگردها در خوزستان در مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز، گفت:اگر به معنای واقعی، مشارکت مردم در کاهش مشکلات زیست محیطی و کمتر شدن تاثیر گردو غبارها بر زندگی مردم را خواستاریم، اطلاع رسانی باید دقیق و شفاف باشد.



وی با بیان اینکه اطلاعات پایش آلودگی هوای اهواز از سوی 20 دستگاه اندازی گیری می شود، اظهار کرد:هدف تمامی مسوولان محیط زیست کشور و استان، حفظ منابع طبیعی وسلامت مردم است و برای رسیدن به این هدف نیز ارائه اطلاعات کافی به مردم برای همراه شدن تمامی اقشار جامعه جهت حفظ محیط زیست لازم است.



معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد:همزمان با پاییز امسال برای کاهش آلودگی هوای اهواز، 31 هزار بشکه از تولیدات میدان نفتی اهواز 3 کاهش یافت و مجوزهای چند واحد صنعتی در شهرک های صنعتی نیز لغو شد.



وی در خصوص وضعیت رودخانه کارون نیز، گفت: به دلیل مشکلات این حوزه، از مهر ماه سال قبل تاکنون هیچ گونه مجوزی برای برداشت آب از سرشاخه های کارون داده نشده است.



معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تالاب هورالعظیم نیز، گفت:بر اساس ارزیابی های زیست محیطی اکتشاف و استخراج نفت دراین تالاب باید در درون آب انجام می شد، ولی به دلیل سوء مدیریت در سال های گذشته این تالاب خشک شده است.



متصدی افزود: به دلیل خشک شدن بخش هایی از تالاب هورالعظیم وزات نفت موظف شده که 44 کالورت 9 متری دراین تالاب ایجاد کند که تاکنون 24 کالورت احداث شده است.



وی به تشکیل ستاد ملی مبارزه با پدیده گردو غبار ها اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات تاکنون دو نشست با مسوولان عراقی در این کشور برگزار شده است که با توجه به مشکلات فعلی عراق نمی توان انتظار داشت حل مسایل زیست محیطی از اولویت های این کشور باشد.



متصدی با تاکید بر مشارکت تمامی دستگاه های مسئول برای کاهش تاثیرات ریزگردها، گفت:حل مشکل گرد و غبار در خوزستان به زمان نیاز دارد و سازمان محیط زیست به تنهایی قادر به حل این مشکل نخواهد بود.



وی افزود: در قانون اساسی ذکر شده است که حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است اما در سال های گذشته شاهد بوده ایم که برخی از تخریب های صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کرده است.



معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه سیستم نظارتی محیط زیست باید به سیستم مدیریتی تبدیل شود، اظهار کرد: در موضوعات زیست محیطی اجرای قوانین زمانی موثر است که بازدارنده باشد و تخلفات دیگر تکرار نشود .



متصدی همچنین از تدوین سند ملی مقابله با گرد و غبار در این سازمان خبر داد و گفت:دولت مصمم است تا این مشکل را دراستان خوزستان حل کند و برای این مساله نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است .



بروز پدیده گرد وغبار در استان خوزستان در ماه گذشته با غلظت بیش از 10 هزار میکروگرم موجب شد سازمان محیط زیست کشور همایش سالانه مدیران محیط زیست کشور را به مدت دو روز در اهواز برگزار کند.



روز نخست این همایش با حضور مسوولان استانی و سازمان محیط با بازدید از تالاب های استان و برگزاری کارگروه هایی برگزار شد و دومین و آخرین روز این همایش (امروز) نیز به بازدید مدیران محیط زیست کشور از برخی از پروژه های صنعتی اختصاص داشت.



/7161

انتهای پیام /*


5952305
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است