فرهنگی‌هنری 05:29 - 01 اردیبهشت 1394
حسین محجوبی:
حسین محجوبی گفت: امیدوارم پرویز کلانتری یک‌بار دیگر سخن بگوید، چون حرف‌های او برای ما لذت‌بخش و شیرین است.

کاش کلانتری دوباره سخن بگوید

این نقاش پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا درباره‌ی دلیل برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان پیشکسوت نقاشی به یاد پرویز کلانتری، اظهار کرد: 60 سال است که با پرویز کلانتری دوستی دارم و از اتفاقی که برای او افتاده، بسیار غمگینم. به همین دلیل، تصمیم گرفتم نمایشگاهی گروهی از آثار هنرمندان پیشکسوت نقاشی را به یاد این هنرمند و برای نیرو بخشیدن به او با هدف بازیابی سلامتی‌اش در گالری «آشیان نقش و مهر» برگزار کنم.

او ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری از محمد احصایی، علی‌اکبر صادقی، نصرالله افجه‌ای، محمدابراهیم جعفری، گیزلا سینایی و تا‌ها بهبهانی روی دیوار قرار گرفته است.

بزرگداشت پرویز کلانتری

محجوبی همچنین بیان کرد: امیدوارم پرویز کلانتری یک‌بار دیگر سخن بگوید، چون حرف‌های او برای ما لذت‌بخش و شیرین است. او با فعالیت در زمینه‌های نقاشی، نویسندگی و تصویرسازی از خدمت‌گزاران بزرگ به فرهنگ و هنر ایران، بخصوص تصویرگری برای کودکان به‌شمار می‌رود.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی اهمیت توجه به هنرمندان و حفظ آثار آن‌ها، گفت: یک ایراد بزرگی که می‌توان به وزارت ارشاد و مدیران دولتی وارد کرد، این است که از بزرگان یادی نمی‌کنند. در همه جای دنیا معمول است که خانه اساتید و هنرمندان صاحب‌نام آن کشور را بعد از درگذشت یا در زمان حیات‌شان حفظ و از آثارشان را نگهداری می‌کنند. در سفرهایی که به کشورهای مختلف از جمله تاجیکستان و ارمنستان داشتم، دیدم که خانه هنرمندان بنام‌شان را در زمینه‌های مختلف معماری، نقاشی و مجسمه‌سازی حفظ کرده‌اند و از آثار هنری‌شان به خوبی نگهداری می‌کنند.

بزرگداشت پرویز کلانتری

او ادامه داد: در کشورهای مختلف دنیا شهرداری‌ها برای حفظ خانه‌های ارزشمند هنرمندان با خانواده آن‌ها همکاری دارند و این خانه‌ها را به محلی برای بازدید علاقه‌مندان از آثار هنری تبدیل می‌کنند. این مسأله برای آن‌ها یک افتخار است و برای جذب توریست هم یک ایده‌ی بسیار عالی محسوب می‌شود.

محجوبی همچنین اظهار کرد: من 40 سال است که ساکن این خانه هستم و هر دو سال یک‌بار یک نمایشگاه از آثارم را در همین خانه برگزار می‌گذارم. 10 سال پیش تصمیم گرفتم علاوه بر نمایش آثار خودم، نمایشگاهی از کارهای هنرمندان دیگر را نیز برپا کنم. بنابراین نام «آشیان نقش و مهر» برای این خانه انتخاب شد و 10 سال است که آثار هنرمندان مختلف در آن به‌نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام


6233754
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است