علمی فناوری 02:47 - 18 اردیبهشت 1395
باکتری‌های موجود در سرویس بهداشتی می‌توانند به راحتی روی مسواک شما جا خوش کرده و بیمارتان کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،شاید شما نیز مکانی بهتر از سرویس بهداشتی برای مسواک‌هایتان پیدا نکرده باشید زیرا در آنجا هم دسترسی به آب و دستمال نزدیک است و هم مسواک در دسته وسایل بهداشتی است و در این قسمت محفوظ می‌ماند. بسیاری افراد بر این باورند که اگر مسواک‌های خود را در کمد کابینت سرویس بهداشتی بگذارند، بهداشت مسواک خود را به طور کامل رعایت کرده‌اند در صورتی که این باور اشتباه است.


زمانی که مسواک می‌زنید، مسواکتان خیس و مرطوب می‌شود و به همین دلیل به لانه بسیار امن و مناسبی برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌شود. سازمان جهانی بهداشت دهان و دندان توصیه کرده است که مسواک‌ها را در سرویس بهداشتی نگهداری نکنید و پس ازمصرف آن‌ها را به حالت ایستاده و دور از مسواک‌ها و اجسام دیگر نگه دارید.


جرم‌ها و باکتری‌های موجود در سرویس بهداشتی و حمام به علت وجود رطوبت در این مکان‌ها بیشتر در فضا وجود دارند و سریع‌تر منتقل می‌شوند. بهتر است بعد از هر بار استفاده از مسواک آن را به خوبی با آب بشویید و خشک کنید و از سرپوس‌های تمیز و محافظ برای مسواک‌های خود استفاده کنید.


بعد از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی، باکتری‌ها و جرم‌ها مانند هوای موجود در اسپری در هوا منتشر می‌شوند. اگر از سرویس فرنگی استفاده می‌کنید بهتر است که بعد از هر بار استفاده سرپوش آن را بگذارید تا از انتقال باکتری‌های موجود در آن به فضای سرویس بهداشتی جلوگیری کنید.


مطالعه ای جدید در دانشگاه لیدز نشان داده است که قرار دادن مسواک در سرویس بهداشتی و بی‌توجهی به بهداشت آن می‌تواند سبب ابتلا به بیماری اسهال، استفراغ و برخی مشکلات عفونی در بدن شود.


منبع: Prevention
انتهای پیام/

7873095
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است