گوناگون 16:37 - 29 بهمن 1397
تلویزیون‌های متعددی با امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده پیشرفته روانه بازار شده‌اند که برخی از آن‌ها شامل تلویزیون‌های کیولد (QLED) و اولد (OLED) می‌باشند. از این‌رو این سوال برای اکثر مردم و کاربران مطرح می‌شود که کدام یک از تلویزیون‌های کیولد و اولد بهتر هستند و از امکانات بیشتری بهره‌مند می‌باشند؟

برترین تلویزیون، کیولد یا اولد؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه یکنام، قیمت تلویزیون در این روزها با توجه به تعدد برندها و تکنولوژی‌های مختلف در بازار تفاوت‌های زیادی دارند و با توجه به پیشرفت چشم‌گیری که فناوری داشته است. در ادامه این مطلب با بررسی برخی از ویژگی‌های هر یک از این تلویزیون‌های کیولد و اولد به این پرسش پاسخ خواهیم داد که کدام یک از این تلویزیون‌ها برتر هستند. علاوه‌بر این یکی از بهترین فروشگاه‌های لوازم خانگی را که دارای بهترین لوازم خانگی اورجینال با کیفیت بسیار بالا به‌ویژه تلویزیون‌های کیولد و اولد می‌باشد را به شما معرفی خواهیم کرد.

زاویه دید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در طراحی و ساخت یک تلویزیون که لازم است به آن اشاره کنیم، زاویه دید می‌باشد. اگر بخواهیم به صورت کلی زاویه دید تلویزیون‌های کیولد و اولد را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که تلویزیون‌های اولد نسبت به تلویزیون‌های کیولد از زاویه دید بهتری بهره‌مند هستند. چرا که در تلویزیون‌های کیولد زاویه دید خوبی در مرکز صفحه نمایش وجود ندارد. از این‌رو کیفیت هر آنچه که در این تلویزیون‌ها تماشا می‌کنید در مرکز صفحه نمایش مطلوب نیست. در حالی که تلویزیون‌های اولد از زاویه دید مطلوبی در تمام صفحه نمایش بهره‌مند هستند و تمامی فیلم‌ها و سریال‌ها را با کیفیت فوق‌العاده بالایی نمایش می‌دهند.

سایز

تلویزیون‌های اولد از نظر سایز دارای مدل‌های بسیار متنوعی هستند به‌گونه‌ای که حتی سایز ۷۷ اینچی این تلویزیون نیز در بازار موجود می‌باشد. البته تلویزیون‌های کیولد در این زمینه دارای هیچ‌گونه محدودیتی نمی‌باشند، چرا که می‌توان آن‌ها را تا سایز ۱۰۰ اینچ نیز تهیه کرد. کاربرانی که صفحه نمایش خیلی بزرگ برای آن‌ها از اهمیت زیادی برخودار نمی‌باشد، می‌توانند از تلویزیون‌های اولد استفاده کنند. اما در صورتی که میزان اندازه صفحه نمایش برای کاربران مهم باشند به‌گونه‌ای که به تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش خیلی بزرگ علاقه داشته باشند، می‌توانند از تلویزیون‌های کیولد استفاده کنند. بنابراین از نظر سایز هیچ مشکلی در تلویزیون‌های کیولد و اولد وجود ندارد و از این نظر باهم برابرند.

طول عمر

تلویزیون ال‌جی اولد به گفته خود کمپانی ال‌جی در صورتی که روزانه به مدت ۵ ساعت مورد استفاده قرار بگیرد دارای طول عمر ۵۴ سال خواهد بود. البته نمی‌توان میزان صحت این حرف را تعیین کرد. در حالی که با تمام بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که طول عمر تلویزیون‌های کیولد بیشتر از طول عمر تلویزیون‌های ال‌جی اولد می‌باشد.

مصرف برق‌

کمپانی ال‌جی به‌گونه‌ای تلویزیون اولد را طراحی و تولید کرده که دارای ضخامت بسیار باریکی می‌باشد، ضخامت بسیار باریک این تلویزیون‌ها موجب شده که دارای دو ویژگی و مزیت بسیار مهم نسبت به تلویزیون‌های کیولد باشند. چرا که ضخامت کم این تلویزیون ال‌جی موجب شده تا نیازی به نور پس‌زمینه نداشته باشد از این‌رو مصرف برق آن نسبت به تلویزیون سامسونگ کمتر است و از طرفی وزن کمتری نسبت به تلویزیون سامسونگ دارد.

یکی از بهترین فروشگاه‌های ارائه‌دهنده لوازم خانگی اورجینال فروشگاه یکنام می‌باشد که علاوه بر ارائه تلویزیون‌های اولد و کیولد، سایر لوازم خانگی را شامل تلویزیون ایکس ویژن، تلویزیون‌های ال‌جی، تلویزیون مارشال و لباسشویی ال‌جی را بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد خرید هر یک از لوازم خانگی اورجینال را دارید می‌توانید به فروشگاه لوازم خانگی اورجینال یکنام مراجعه کنید و محصول موردنظر خود را به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. فروشگاه لوازم خانگی اورجینال یکنام علاوه بر تمامی خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد امکان خرید اقساطی لوازم خانگی اورجینال را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است.

انتهای رپرتاژ خبری


10058158
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است