اقتصادی 11:35 - 09 خرداد 1394
در ماه آوریل
واردات نفت خام مشتریان آسیایی از ایران در ماه آوریل نسبت به ماه قبل 12 درصد افزایش یافت.

واردات نفت آسیایی‌ها از ایران افزایش یافت

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، واردات نفت خام مشتریان آسیایی از ایران در ماه آوریل نسبت به ماه قبل 12 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح چهار ماه اخیر رسید.

مشتریان آسیایی در مجموع در ماه آوریل از ایران روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت وارد کرده‌اند که بالاترین سطح مجاز براساس تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است.

چهار خریدار آسیایی شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه گذشته روزانه یک میلیون و 170 هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 4.1 درصد کاهش یافته، اما پس از واردات ماه دسامبر گذشته که روزانه یک میلیون و 210 هزار بشکه بود، بالاترین رقم محسوب می‌شود.

ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین در ماه آوریل به یک تفاهم هسته‌ای دست یافتند، اما چند مساله همچنان حل نشده باقی‌ مانده است.

طرفین تا 30 ژوئن فرصت دارند تا درباره یک توافق دایم سازش کنند.

بر اساس این گزارش ارنست مونیز - وزیر انرژی آمریکا - امروز شنبه برای مذاکره با مقامات ایران در ژنو به جان کری - وزیر خارجه این کشور ملحق می‌شود اما هرگونه افزایش زودهنگام در صادرات نفت ایران بعید به نظر می‌رسد.

توربجورن سولدت - تحلیلگر نفتی خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: باید یک شتاب کافی در مذاکرات وجود داشته باشد. هرگونه تمدید گفتگوها بعید به نظر می‌رسد و بنابراین توافق در 30 ژوئن یا کمی پس از آن از عدم توافق محتمل تر است.

وی افزود: لغو کامل تحریم‌های نفتی احتمالا از اواسط سال 2016 صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش به دلیل تحریمها صادرات نفت ایران از روزانه 2.5 میلیون بشکه در سال 2011 به روزانه حدود یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

پیشتر فرانسه مدعی شد که اگر ایران از حضور بازرسان هسته ای سازمان ملل در تمام تاسیسات از جمله پایگاههای نظامی جلوگیری کند، این کشور آماده جلوگیری از حصول توافق نهایی است.

ایران تردید‌های غرب مبنی بر تلاش مخفیانه برای دستیابی به توان ساخت تسلیحات هسته‌ای را رد کرده و می‌گوید: صرفا برای اهداف صلح‌آمیز به دنبال انرژی اتمی است.

تا زمان توافق نهایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران از چهار خریدار آسیایی احتمالا فقط چین واردات خود از ایران را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.

واردات نفت خام چین از ایران در ماه آوریل دربالاترین سطح 11 ماه گذشته و بالاتر از متوسط واردات این کشور از ایران در سال 2014 که روزانه 550 هزار بشکه بود قرار گرفت.

صادرات نفت ایران به چین تقریبا با سطح قبل از تشدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران در سال 2012 برابری می‌کند.

کاهش خرید نفت هند از ایران که واردات خود را پس از یک وقفه یک ماهه در ماه مارس از سر گرفته، به رسیدن سطح صادرات ایران به آنچه که مدنظر واشنگتن است کمک کرد.

انتهای پیام


6469199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است