سیاسی 09:14 - 16 خرداد 1399

عدم وحدت نوعی عقبگرد از انقلاب است/ باید عرصه مدیریت متحول شود

حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه برخی انقلابی‌ها تبدیل به فسیل شده‌اند، گفت: افراد در طول تاریخ متفاوت بودند، برخی سطح‌شان پایین‌تر و برخی سطح بالایی داشتند، عده‌ای پر تحمل بودند و عده‌ای دیگر کم تحمل.

وی افزود: وقتی تاریخ، بخصوص تاریخ اسلام، را مطالعه کنیم نظیر اتفاقاتی که در انقلاب اسلامی رخ داده است را داشته‌ایم و در آینده نیز خواهیم داشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب پیشرفت‌ها و تحولات و از سوی دیگر عقبگردها و انفعال‌هایی داشته‌ایم، گفت: مردم در انتخابات فروردین ۵۸، مشارکت ۹۸ درصدی داشتند درحالی که در اسفند ۹۸، به دلیل برخی مسائل و گلایه‌مندی‌های مردم از مسئولان، مشارکت ۴۲ درصدی را شاهد بودیم.

اکرمی تاکید کرد: ما باید در جامعه آگاه‌سازی کنیم تا شاهد تحول باشیم. مثلاً باید بگوئیم ما می‌خواهیم مملکت‌داری کنیم، منهای فروش نفت. به تعبیر رهبر انقلاب باید بند ناف اقتصاد را از نفت قطع کنیم. تحقق این مهم تنها با حرف زدن امکانپذیر نیست بلکه باید وارد میدان شویم و عمل کنیم.

وی اظهار داشت: باید آنهایی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند را آگاه کنیم که راه تحول اقتصاد کشور قطع وابستگی به نفت و جایگزین کردن مالیات است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: وقتی به پرونده‌های فساد اقتصادی نگاه می‌کنیم، و می‌بینیم که مثلاً یک زن و شوهر به تنهایی ۶ هزار خودرو، ۲۴ هزار سکه و ۱۰۰ کیلو طلا خریداری کرده‌اند و بازار را ملتهب ساخته‌اند، درمی‌یابیم که ما در برخی موارد دچار عقبگرد شده‌ایم.

اکرمی با بیان اینکه ما باید در فکر، فهم، مدیریت، وجدان کاری افراد جامعه تحول ایجاد کنیم، گفت: همه باید نگاه میدانی و عملیاتی داشته باشیم تا بتوانیم جامعه را در مسیر تحول و بهبود قرار دهیم.

وی گفت: همه نهادهای جامعه از خانواده گرفته تا مدرسه، دانشگاه و سازمان‌های عمومی و دولتی باید فکر کنند و ببینند چرا ما دائماً در کشور گرفتار جدل‌ها و دعواهای اجتماعی و سیاسی هستیم؟ امروز وجود ۱۶ میلیون پرونده در دستگاه قضائی، نوعی توقف و عقبگرد در مسیر تحول انقلاب است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما تا زمانی که فرهنگ خود را اصلاح نکنیم، از تحول برخوردار نمی‌شویم، خاطر نشان کرد: برای ایجاد تحول در کشور تنها دولت مسئولیت ندارد بلکه ملت نیز باید در روند تحولات کشور مشارکت داشته باشد در غیر این صورت تحولی اتفاق نخواهد افتاد.

اکرمی جدل‌های سیاسی، عدم وحدت و همدلی و سوداگری‌ها در عرصه اقتصاد را نوعی عقبگرد دانست و گفت: لازمه تحول در اقتصاد و فرهنگ، تحول در اخلاق عمومی جامعه است.


10560592
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است