استانی 14:30 - 07 آذر 1394
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان در پی مشاهده موارد ابتلا به شپش سر در میان دانش‌آموزان، گفت: میزان ابتلا به این آلودگی زیاد و نگران‌کننده نیست و استان زنجان در کل کشور جزو استان‌هایی است که کمترین شیوع در آن دیده می‌شود.

زنجان جزو استان‌هایی با شیوع اندک شپش سر در میان دانش‌آموزان

«ذبیح‌الله تاراسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، در خصوص مشاهده شدن مواردی از شپش سر بین دانش‌آموزان، گفت: با شروع فصل سرما شاهد شیوع این بیماری در میان دانش‌آموزان هستیم، چون در این فصل معمولاً دانش‌آموزان کلاه و لباس‌های گرم خود را در کنار هم قرار می‌دهند و این انگل به یکدیگر انتقال می‌یابد.

وی افزود: این آلودگی به‌راحتی قابل سرایت بوده و تفاوتی بین مناطق مرفه و عادی و یا مناطق روستایی ندارد و در میان همه اقشار قابل مشاهده است. هم‌چنین برخی تصور می‌کنند اگر موی سر دانش‌آموزان کوتاه باشد امکان انتقال آن وجود ندارد، اما باید تأکید کرد انتقال این بیماری به کوتاهی یا بلندی مو مرتبط نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمدتاً هر سال این بیماری در میان دانش‌آموزان مشاهده می‌شود، اما می‌توان گفت استان زنجان در کل کشور جزو استان‌هایی است که کمترین شیوع در آن دیده می‌شود، از این‌رو برای پیشگیری از شروع این بیماری با شروع فصل سرما مربیان بهداشت به معاینه دانش‌آموزان پرداخته و در صورت مشاهده موارد ابتلا دانش‌آموز را به مراکز بهداشت ارجاع می‌دهد.

وی اظهار کرد: متأسفانه گاهی مشاهده شده است با اعلام این مشکل، اولیای دانش‌آموزان جبهه گرفته و اعلام می‌کنند که فرزند آن‌ها مدام بهداشت خود را رعایت می‌کند که باید تأکید کرد این بیماری بسیار راحت منتقل می‌شود البته آموزشی برای اجرای موارد پیشگیرانه به مسئولان مدارس داده می‌شود.

تاراسی تصریح کرد: فعلاً اطلاعات کاملی از میزان ابتلای دانش‌آموزان به این بیماری در دست نیست و فقط مواردی از مشاهده آن در مدارس اعلام شده است، اما موارد ابتلا زیاد و نگران‌کننده نیست.

انتهای پیام


7439578
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است