بین‌الملل 04:40 - 11 شهریور 1395
رئیس جمهوری برزیل برکناری خود از قدرت از سوی مجلس سنا را بزرگترین بی عدالتی تاریخ این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، روسف در یک سخنرانی برای خداحافظی از برزیلی ها گفت: امروز مجلس سنا وارد تاریخ بزرگترین بی عدالتی ها شده است. آنها تصمیم گرفتند که قانون اساسی را بشکنند .آنها یک بی گناه را محکوم کردند.



وی استدلال آورد که همان گونه از ریاست جمهوری کنار می رود که آن را به دست گرفت، یعنی بدون ارتکاب هیچ گونه عمل غیر قانونی ، بدون خیانت به تعهدات خود ، با عزت و عشق و تحسین برزیلی ها.



رئیس جمهوری برکنار شده ادامه داد: من با حقیقت زندگی کردم. بهترین ها را انجام دادم از مسئولیت ها فرار نکردم .با درد و رنج مردم متاثر شدم ، با نبرد علیه فقر و ننگ به هیجان آمدم و با نابرابری مبارزه کردم.



روسف تصریح کرد: این یک کودتا از سوی سیاستمدارانی است که عاجزانه به دنبال فرار از بازوی عدالت بودند و آنهایی که در آخرین انتخابات شکست خوردند، در صدد انتقام بودند. وی خاطرنشان ساخت: این یک کودتای پارلمانی، سلطه ی رای 61 سناتور بر اراده 54 میلیون رای در صندوق ها و یک تقلب است.



وی افزود: این دومین ضربه ای است که در زندگی ام با ا« روبه رو شدم ، نخستین ضربه در دوران جوانی و مبارزه و در زمانی وقوع کودتای نظامی با زور اسلحه ، سرکوب و شکنجه بود و دومین ضربه ، امروز با یک نمایش مضحک قانونی بر من وارد شد که مرا از سمتی که برای آن انتخاب شدم، جدا می کند.



روسف هشدار داد، یک جریان و نیروی ارتجاعی و محافظه کار جایگزین دولتش خواهد شد که نهادهای دولتی را در خدمت لیبرالیسم رادیکال اقتصادی و عقبگرد اجتماعی قرار خواهد داد.



او تاکید کرد:کودتا تنها علیه من نبوده است .این یک آغاز است. آغازی علیه سازمان های سیاسی مترقی و دموکراتیک،علیه جنبش های اجتماعی و سندیکایی مدافع حقوق مردم است.



انتهای پیام/

8131821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت از قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد و آن را حامی صلح دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سیل شدید دبی که حمل و نقل زمینی و هوایی را مختل کرد، مردم در تلاش برای از سر گرفتن زندگی عادی خود هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است