اجتماعی 18:37 - 03 بهمن 1397
پاسخ تأمین اجتماعی به برخی اعتراضات و پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»، ۱۶۱ ایرانی، خون‌شان "خیلی نادر" است، اورژانس؛ از عهد قدیم تا عصر جدید + عکس، جزییات حادثه ضرب و شتم تکنیسین اورژانس از زبان وی، کودکان خیابانی قاچاقی وارد کشور می‌شوند؟ از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه هستند.

مهم‌ترین اخبار اجتماعی در روز چهارشنبه

به گزارش ایسنا، امروز در اداره اجتماعی ایسنا حدود 60 خبر منتشر شده است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اشاره شده است و با کلیک بر روی هر تیتر می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی پیدا کنید.

افزایش ۲۴ درصدی بارش‌ها در کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی به دنبال وقوع بارش‌های قابل توجه در نقاط مختلف کشور طی ماه‌های گذشته، با بیان اینکه کل کشور از ابتدای سال زراعی (اول مهر ۹۷) تا پایان دی‌ماه ۹۷، ۱۱۸.۴ میل‌متر بارش دریافت کرده است، اظهارکرد: بارش بلندمدت کشور در همین بازه زمانی، ۹۵.۳ میلی‌متراست. بنابراین طی چهار ماه گذشته شاهد افزایش ۲۴ درصدی بارش نسبت به بلندمدت بوده‌ایم.

آخرین وضعیت سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران نوسانات برق است، گفت: برای رفع این مشکل تجهیزاتی خریداری شده است که در حال نصب آن‌ها هستیم.

وی درباره آخرین وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند، فیروزکوه و قدس مجهز به سیستم سنجش آلودگی هوا هستند.

جزییات حادثه ضرب و شتم تکنیسین اورژانس از زبان وی

عصر روز دوشنبه بود که یکی از تکنیسین‌های اورژانس حین امدادرسانی به یکی از شهروندان، از سوی همراهان این فرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، حادثه‌ای که واکنش رییس اورژانس کشور را نیز درپی داشت.

محمد عمرانی، تکنیسین ۵۱ ساله اورژانس که در شهرک اکباتان تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفت در باره دلیل این حادثه گفت: خانواده بیمار می گفتند چرا آمبولانس نیامده و موتور آمده است که من توضیح دادم آمبولانس در راه است و من برای اینکه زود به مقصد برسم و ترافیک را دور بزنم با موتور آمده‌ام تا اقدامات اولیه را انجام دهم.

قانون جدید مدیریت بحران به صحن مجلس رسید

محمد فرید لطیفی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور از بررسی قانون جدید مدیریت بحران کشور پس از حدود سه سال در صحن مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این باره گفت:  قانون آزمایشی مدیریت بحران کشور در سال ۸۷ تصویب و بنا شد که به مدت ۵ سال این قانون اجرایی شود. بنابراین مهلت قانونی آن در سال ۹۳ به پایان رسید که یک سال نیز تمدید شده و تا پایان سال ۹۴ قانون اولیه اجرا شد.

برگزاری بیست و نهمین المپیاد ملی کامپیوتر با شرکت ۶۰۰۰ دانش‌آموز

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در حاشیه دومین روز برگزاری آزمون المپیادهای علمی از برگزاری بیست و نهمین المپیاد ملی کامپیوتر با شرکت بیش از ۶ هزار دانش آموز خبر داد و گفت: بیست و نهمین المپیاد ملی کامپیوتر با شرکت بیش از ۶هزار دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.

پاسخ تامین اجتماعی به برخی اعتراضات و پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»

مبالغ بسته حمایتی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برای شش میلیون و ۱۵۰ هزار مشمول واریز شد و عملیات پرداخت به اتمام رسید، با این حال هنوز برخی بیمه‌شدگان نسبت به عدم دریافت بسته‌های حمایتی و همچنین عدم انطباق مبالغ واریزی با ارقام اعلام شده بنابر بُعد خانوار معترض‌اند.

در روز دوم آبان ماه بسته حمایتی دولت از خانوارهای کم درآمد در جلسه هیئت وزیران مورد بررسی و تایید نهایی قرار گرفت و طبق اطلاعیه وزارت رفاه اولین مرحله اجرای «طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه»،  از دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷ عملیاتی شد.

کودکان خیابانی قاچاقی وارد کشور می‌شوند؟

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اداره امور اتباع وزارت کشور خواست کودکان خیابانی را شناسایی کنند و به آنها کد قابل رهگیری اختصاص دهند تا هویت، نحوه ورودشان به کشور و شرایط آنها مشخص شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درخواست بهزیستی به عنوان نهاد متولی رسیدگی به امور کودکان خیابانی که گفته می شود ۶۸درصد آنان در تهران جزو اتباع هستند، از دفاتر و ادارت مربوط به امور اتباع برای ساماندهی آنان چیست؟ اظهارکرد: برای اینکه متوجه شویم چرا این کودکان در خیابان هستند، نیاز به شناسایی دقیق آنان داریم تا با شناسایی دقیق ببینیم آیا آنها قاچاق می‌شوند یا به صورت توریستی همراه با خانواده به کشور می‌آیند و کسب و کار می‌کنند؟.

۱۶۱ ایرانی، خون‌شان "خیلی نادر" است

دکتر بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون از وجود ۱۶۱ دارنده خون خیلی نادر در کشور خبر داد و گفت: در دو سال ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۲۱ کیسه خون نادر یا خیلی نادر برای بیماران نیازمند، ذوب و به مراکز درمانی ارسال شده است.

وی با اشاره به برنامه ملی خون‌های نادر و ایجاد آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون در کشور، گفت: طبق تعاریف بین‌المللی خون نادر دارای فراوانی کمتر از یک در پنج هزار و یک در ۱۰ هزار نفر جمعیت است که یا دارای آنتی‌ژن‌های گروه فرعی خون و یا فاقد حداقل پنج آنتی‌ژن گروه فرعی با شیوع بالا است.

اورژانس؛ از عهد قدیم تا عصر جدید + عکس

سابقه "اورژانس" و جزء جدایی‌ناپذیرش که امروزه به نام "آمبولانس" آن را می‌شناسیم، به عهد قدیم بازمی‌گردد؛ به طوری که گفته می‌شود لوح نوشته‌های نخستین اسناد پزشکی حدود ۴ تا ۵هزار سال پیش، مشابه پروتکل‌های امروزی  EMS و حاوی دستورالعمل‌های مرحله به مرحله بوده است.

ساعت ۲ بعدازظهرِ ۱۴ آذرِ سال ۵۲ سالن انتظار فرودگاه مهرآباد فرو ریخت؛ ۱۶ تن کشته و ۱۱ نفر هم به شدت مصدوم شدند؛ حادثه‌ای که بهانه‌ای شد برای تشکیل "اورژانس" در ایران...

ترخیص ۸۵ درصد از واگن‌های خریداری شده مترو از گمرک

پیروز حناچی، شهردار تهران با بیان اینکه امسال ۲۲ بالابر آتش نشانی خریداری کرده ایم، گفت: برای مترو هم ۷۰ واگن خریداری شده است.

وی با اعلام این خبر که شهرداری تهران در راستای تجهیز امکانات سازمان آتش نشانی ۲۲ بالابر خریداری کرده است، ادامه داد: تعداد زیادی از بالابرها به سازمان آتش نشانی تحویل داده شده‌اند و مابقی تا پایان امسال و اوایل سال آینده وارد می شوند.

به گزارش ایسنا پربازدید ترین اخبار اجتماعی ایسنا در ۲۴ساعت گذشته به شرح زیر است.

پاسخ تأمین اجتماعی به برخی اعتراضات و پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»

161 ایرانی، خون‌شان "خیلی نادر" است

اورژانس؛ از عهد قدیم تا عصر جدید + عکس

جزییات حادثه ضرب و شتم تکنیسین اورژانس از زبان وی

کودکان خیابانی قاچاقی وارد کشور می‌شوند؟

انتهای پیام


10036498
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است