ورزشی 13:15 - 23 مرداد 1397
ملی‌پوش اسبق تیم ملی تکواندو گفت: تکرار نتایج اینچئون سخت است و تکواندوی ایران از روزهای اوج خود فاصله دارد.

اسبقی: تکرار نتایج اینچئون سخت است/ امیدوارم تکواندو به روزهای اوج برگردد!

بهنام اسبقی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شرایط فعلی خود توضیح داد: در حال حاضر تمرینات خود را به صورت نیمه حرفه ای ادامه می‌دهم و فشار زیادی را به خودم وارد نمی کنم. در فاز مربیگری نیز فعالیت‌هایی دارم تا در آینده بتوانم به تکواندوی ایران کمک کنم. در مورد خداحافظی هم باید بگویم قصد داشتم از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم اما از این تصمیم منصرف شده و فعلا دست نگه داشته‌ام.

او همچنین درباره تیم ملی اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توضیح داد: تیمی که به اندونزی اعزام می‌شود دو عنصر مهم، تجربه و جوانی را در کنار یکدیگر دارد. بازیکنانی چون مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده با حضور در تورنمنت‌های مختلف، تجربه بسیار بالایی دارند و در دور گذشته بازی‌های آسیایی نیز به مدال طلا دست پیدا کرده‌اند و به همین دلیل می‌توان حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کرد. همچنین تکواندوکارانی مثل امیرمحمد بخشی و میرهاشم حسینی نیز جوان ولی باانگیزه هستند که می‌توان به درخشش آن‌ها امیدوار بود.

ملی‌پوش اسبق تکواندوی ایران در مورد احتمال تکرار نتایج اینچئون توسط تکواندوکاران، توضیح داد: بازی‌های آسیایی شرایط ویژه خود را دارد و هر بازیکنی که بتواند به استرس این رقابت‌ها قالب شود، نتایج خوبی را می‌تواند رقم بزند. در دور گذشته تکواندو به چهار مدال طلا دست یافت که تکرار آن در این دوره بسیار سخت است. البته تیم خوبی داریم و با کادرفنی خوبی تمرین کرده است که نسبت به المپیک ۲۰۱۲ با تجربه‌تر شده است. تکواندوکاران ایران کار سختی را در پیش دارند اما امیدوارم در این مسابقات نیز نتایج خوبی کسب شود تا تکواندوی ایران بار دیگر اقتدار خود را به دست آورد.

او همچنین در خصوص شرایط و سطح فعلی تکواندوی ایران نیز تصریح کرد: همانطور که همه می‌دانند در چند سال گذشته وقتی که ما به مسابقات گرندپری می‌رفتیم تکواندوکاران ایران بین دو نفر اول وزن خود بودند که در صورت باخت، با ناداوری و اختلاف یک یا دو امتیاز نتیجه را واگذار می‌کردند نه اینکه با اختلاف امتیاز زیاد و در مراحل پایین حذف شوند. واقعیت این است که یک مقدار از روزهای خوب خود دور شده‌ایم اما، همه در حال تلاش هستند تا تکواندوی کشورمان را به روزهای اوج خود برسانند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، در خصوص دلایل افت تکواندوی ایران گفت: این اتفاق به دو دلیل رخ می‌دهد، دلیل اول این که وقتی رشته‌ای وارد بازی‌های المپیک می‌شود کشورهای دنیا نگاه ویژه‌تری به آن می‌کنند که نتیجه آن پیشرفت آن‌ها است. به هیچ عنوان نمی‌توان تکواندی چند سال گذشته را با امروز مقایسه کرد. برای مثال در سال ۲۰۰۲ مدال‌ها بین یک یا دو کشور تقسیم می‌شد اما امروزه مدال‌ها در المپیک و قهرمانی جهان بین چندین کشور، حتی کشورهایی از آمریکا و آفریقا تقسیم می‌شود.

او ادامه داد: دلیل دوم هم این است که در ایران از قهرمانان حمایت خوبی نمی‌شود. برای مثال من اصلا نمی‌دانم مسئولان کجا هستند، برای آن‌ها مهم نیست قهرمانانی که کنار می‌روند کجا بوده و چه شرایطی دارند! حمایت کافی از مدال آوران چنین رشته‌هایی نمی‌شود و نتیجه آن دوری استعداهای جدید است. یک قهرمان باید حداقل‌ها را داشته باشد، حداقل یک خانه ۷۰ تا ۸۰ متری داشته باشد اما در ایران اینطور نیست. وقتی جوان‌ترها امثال من را می‌بینند مطمئنا به خود اجازه نمی‌دهند که در این رشته‌ها فعالیت کنند. برای پیشرفت باید حمایت‌های خوبی صورت بگیرد تا ورزشکاران هم با انگیزه بالا تلاش کنند.

اسبقی در خصوص رقبای اصلی تکواندوکاران ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: در کنار کره‌جنوبی، چین تیم خوبی دارد، چین‌تایپه نیز تک ستاره‌هایی را دارد که می‌توانند مشکل ساز باشند. همچنین باید بگویم که ما در اوزان ۶۸ و ۵۸ تا حدودی ضعیف شده‌ایم و تکواندوکاران کره طلایی‌های این اوزان هستند، اما تکواندوکاران خوبی داریم که با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

او در پایان این گفت و گو برای همه‌ی کاروان ایران به خصوص تیم ملی تکواندو آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام


9873617
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است