استانی 08:23 - 05 آذر 1393
فرماندار طالقان خبر داد
فرماندار طالقان از آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین مسجد پیش‌ساخته در این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین مسجد پیش‌ساخته در طالقان

کورش لهراسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج طالقان اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، هرگاه دشمنان قصد تعرض و هجمه به مواضع جهان اسلام را داشته‌اند، تنها یک سنگر در برابر قدرت‌های استکباری، استعمارگر و استبدادی مقاومت و ایستادگی کرده است.

وی تصریح کرد: این سنگر، سنگر مسجد است که از صدر اسلام تاکنون به ویژه در ممالک شیعه با هدایت‌های مرجعیت معظم در برابر تمام تهاجم‌ها و تعرضات ایستادگی کرده و اجازه نداده است که دشمنان به مقاصد شوم خود دست‌یابند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان طالقان با اشاره به عزت و سربلندی مردم ایران در جهان گفت: امروز مردم ولایی و مومن ایران اسلامی با مقاومت در برابر زورگویی‌ و زیاده‌خواهی کشورهای غربی، با تمام توان از حقوق مسلم خود دفاع می‌کنند.

لهراسبی افزود: بهره‌مندی از روحیه ولایی و وحدت و انسجام از جمله مهمترین ویژگی‌های ملت ایران بوده و اگر مردم ما از روحیه معنوی و دینی برخوردار نبودند، نمی‌توانستند در برابر تهاجم گسترده دشمنان اسلام و انقلاب مقاومت کنند.

وی بیان داشت: امروز نیز اگر می‌خواهیم عزت و سربلندی خود را در جهان حفظ کنیم، باید زیر پرچم ولایت جمع شده و با تاکید بر باورها و اعتقادات دینی و ارزشی، با تمام توان از اصول خود دفاع کنیم.

فرماندار طالقان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان خارجی گفت: هدف آنها به انحراف کشاندن نسل جوان است و باید از تمام ابزارهای فرهنگی و مذهبی خود برای مصون نگاه داشتن جوانان و نوجوانان استفاده کنیم.

لهراسبی افزود: برای رسیدن به این هدف مهم، باید بیش از گذشته جوانان را جذب مساجد کرده و با هدایت‌ علمای دینی و ائمه جماعت مساجد، آنها را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان آماده کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح‌های متعددی با هدف بهسازی و نوسازی مساجد شهرستان طالقان و همچنین احداث مساجد جدید در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه با جدیت پیگیری می‌شود.

فرماندار طالقان با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان گفت: طالقان هر ساله پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و حتی خارجی و به همین دلیل احداث مساجد در مراکز گردشگرپذیر طالقان اولویت بیشتری دارد.

لهراسبی اظهار داشت: از جمله این طرح‌ها احداث نخستین مسجد پیش‌ساخته در محل ورودی شهرستان طالقان است که عملیات اجرایی آن همزمان با هفته مبارک بسیج آغاز شده است.

وی اعلام کرد: بودجه احداث این مسجد نیز از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأمین شده و پیمانکار موظف شده است که ظرف مدت 3 ماه این طرح را تکمیل کند.

لهراسبی در پایان اظهار امیدواری کرد که بهره‌برداری از این طرح، موجب جذب بیشتر نسل جوان به ویژه مسافران به مساجد در شهرستان طالقان شود.


5272517
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است