اجتماعی 07:30 - 28 شهریور 1393
مدیرعامل یک شرکت کاغذی که با همدستی ثریا همسرش شش میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

زوج تبهکاری که 6 میلیارد تومان به جیب زدند



به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایران، چندی پیش مرد جوانی سراسیمه به شعبه دهم بازپرسی دادسرای خارک رفت و گفت: مدت‌ها بود قصد داشتم یک شرکت تولیدی تأسیس کنم و برای سرمایه‌گذاری نیاز به یک شریک داشتم تا اینکه یک سال پیش برای پیدا کردن سرمایه‌گذار لابه‌لای آگهی روزنامه‌ها را جست‌وجو کردم و با یک آگهی روبه‌رو شدم که نیاز به سرمایه‌گذار داشت.

 

بنابر این به شماره تلفنی که در آگهی بود زنگ زدم، زن جوانی گوشی را برداشت و خودش را همسر مدیرعامل شرکت معرفی کرد. آن زن که بخوبی با کلمات بازی می‌کرد خیلی زود توانست اعتماد مرا جلب کند.

 

بنابراین فردای آن روز برای بستن قرارداد به دفتر شرکت در خیابان ولیعصر رفتم، با مرد شیک پوشی به نام «محمدرضا» آشنا شدم که خودش را مدیرعامل شرکت معرفی کرد. این مرد شیک‌پوش گفت برای شرکت تولیدی لوازم خانگی‌اش نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و ماهانه سود کلانی را پرداخت می‌کند.

 

مرد تبهکار که محمدرضا نام دارد با چرب‌زبانی و وعده‌های پوشالی مرا فریب داد و من نیز غافل از نقشه ‌شوم وی همان لحظه گفتم قرار‌داد مشارکت را تنظیم کند و خیلی زود 500 میلیون تومان به وی پول دادم و قرار شد ماهانه هشت میلیون تومان سود به حسابم واریز کند.

 

این مرد دو ماه نخست هشت میلیون تومان سود را به‌حسابم واریز کرد و توانست اعتماد مرا به خود جلب کند. بنابراین وقتی دیدم ماهانه سود خوبی به دستم می‌آید موضوع را با چند دوست و فامیل مطرح کردم، آنان نیز استقبال کردند و برای بستن قرارداد به شرکت رفتند و اندوخته چند سالشان را به‌دست «محمدرضا» سپردند.

 

اما مدیرعامل شرکت تنها برای جلب اعتماد من دو ماهی سود پولم را واریز کرده بود و بعد‌از آن دیگر خبری از سود پولم نشد، هر بار که با وی تماس می‌گرفتم به بهانه‌های مختلف طفره می‌رفت تا اینکه با گذشت شش ماه وقتی به دفتر شرکت مراجعه کردم ناگهان در کمال ناباوری دیدم در دفتر قفل است و کسی آنجا نیست، در حالی که شوکه شده بودم همانجا با شماره همراه مدیرعامل تماس گرفتم و دیدم گوشی خاموش است.

 

آنجا بود که فهمیدم با یک کلاهبردار حرفه‌ای روبه‌رو هستم. با ادعاهای این مرد، بازپرس «بیرانوند» به تیمی از کارآگاهان پلیس دستور داد تحقیقاتی را در این باره انجام دهند و در حالی که تحقیقات ادامه داشت شکایات مشابه زیادی مطرح شد.

 

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده، متوجه شدند مرد کلاهبردار با تبانی همسرش به بهانه سرمایه‌گذاری و پرداخت سود کلان از 150 زن و مرد دست به کلاهبرداری زده است. مرد تبهکار از هر کدام از طعمه‌هایش 200 تا 500 میلیون تومان پول به جیب زده‌است.

 

مأموران وقتی دیدند با یک باند خانوادگی کلاهبردار حرفه‌ای روبه‌رو هستند، برای شناسایی و دستگیری آنان وارد عمل شدند. سرانجام با راهنمایی مالباختگان، محمدرضا در یک عملیات غافلگیرانه ردیابی و دستگیر شد.

 

این در حالی بود که‌ همسرش فراری بوده و هیچ ردپایی از وی در دست نبود. این مرد تبهکار در بازجویی‌ها به بیش از شش میلیارد تومان کلاهبرداری از طعمه‌هایش اعتراف کرد و گفت: باور کنید من کلاهبردار نیستم.

 

ماه‌های نخست سود کسانی که با من مشارکت داشتند را پرداخت می‌کردم اما این اواخر ورشکست شدم و نتوانستم سود آنان را پرداخت کنم.بنابر این گزارش، با دستور قضایی همسر این مرد شیاد تحت تعقیب قرار گرفته است و تجسس‌ها برای شناسایی طعمه‌های این زوج کلاهبردار ادامه دارد.

 

2007

 


4749547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تیم جنایی برای حل معمای مرگ مرموز مرد میانسالی که پس از سفر به تهران جان باخته است به دنبال دستگیری راننده‌ای هستند که وی را به پایتخت رسانده بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است