فرهنگی‌هنری 02:21 - 10 فروردین 1394
فارس گزارش می‌دهد
سینماداران معتقدند فیلم‌های اکران نوروزی آنگونه که انتظار می‌رفت نتوانست مخاطبین را به سالن سینماها جذب کند و امسال با کاهش مخاطب در اکران نوروزی مواجه هستیم.

کاهش مخاطب سینما با افزایش قیمت بلیت نسبتی دارد؟/سینماداران از فروش امسال هنوز راضی نیستند

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، افزایش قیمت بلیت‌ سالن‌های سینما پس از دو سال به صورت شناور انجام شد بدین مفهوم که افزایش قیمت در سالن‌های مدرن، ممتاز و درجه یک و دو متفاوت است اما همانگونه که پیش از این نیز اعلام شده بود قیمت بلیت 20 درصد افزایش یافت که با توجه به  افزایش هزینه‌های نگهداری سالن‌های سینما و افزایش قیمت حاملان انرژی افزایش قیمت بلیت سینماها منطقی به نظر می‌آید زیرا هزینه سینماها باید از طریق گیشه تامین شود؛ اما اگر نگاهی گذرا به تعداد مخاطبین اکران‌های نوروزی داشته باشیم خواهیم دید این مخاطب نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

برای اطلاع از چگونگی وضعیت فروش فیلم‌ها در اکران نوروزی به سراغ سینماداران رفتیم تا از وضعیت فروش و اقبال مخاطبین مطلع شویم.

سعیدی‌پور: کاهش 15 درصدی مخاطب

رضا سعیدی پور مدیر پردیس آزادی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ارزیابی خود از اقبال مردم به فیلم‌های اکران نوروزی گفت: قیمت بلیت پس از دوسال با افزایش قیمت مواجه شدند که بی تاثیر در اقبال مخاطبین نیست. البته این کاهش مخاطب طبیعی است و به حالت اولیه خود بازمی‌گردد به عقیده من در اواسط اردیبهشت ماه افت مخاطب  به اتمام می رسد.

وی درباره درصد افت کاهش مخاطب گفت: به عقیده من نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 یا 15 سال کاهش مخاطب داشتیم که این افت به وضوح احساس می‌شود.

مدیر پردیس آزادی در ادامه گفت: امسال به خاطر ایام فاطمیه و چهارشنبه سوری تعطیلاتی در اکران نوروزی پیش آمد که باعث سکته در روند جذب مخاطب شد.

وی در خاتمه اکران نوورزی امسال را با سال گذشته مقایسه کرد و گفت: سطح فیلم‌هایی که برای نوروز امسال در نظر گرفته شده است با سال گذشته متفاوت است. دو فیلم «معراجی‌ها» و «طبقه حساس» بسیار خوب توانست مخاطب را با خود همراه کند. اما امسال هیچ فیلمی هنوز نتوانسته است آنگونه که این دو فیلم موفق عمل کردند در جذب مخاطب موفق باشد.

رضاخانی: کاهش 40 درصدی مخاطب

مازیار رضاخانی مدیر پردیس ملت هم در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اقبال مخاطبین به فیلم‌های نوروز امسال گفت: قیمت بلیت‌ها امسال افزایش یافت و یکی از عوامل کمتر شدن اقبال مردم شاید قیمت بلیت باشد اما  سال گذشته  دو فیلم «معراجی ها» و «طبقه حساس» توانست نظر تماشاگر را جلب کند.

«معراجی‌ها» باعث رونق سینماها شد

وی در ادامه گفت: فیلم ده نمکی باعث رونق سالن‌های سینما شد و در تهران و شهرستان‌ها باعث شد تا برخی از سالن‌های سینما را از رکود نجات دهد.

مدیر پردیس ملت در ادامه به این نکته اشاره کرد: جدای از قیمت بلیت‌ها، فیلم‌های مخاطب پسند در اکران نوروزی قرار نگرفتند و کارگردانان نیز به علائق مخاطب توجه ندارند و تولید بر اساس سلیقه مخاطب به مراتب  کم شده است.

وی درباره کاهش حضور مخاطب در سالن‌های سینما گفت: حداقل 40 درصد نسبت به سال گذشته  کاهش مخاطب داریم. این میزان کاهش مخاطب کاملا مشهود است به طور مثال سال گذشته در همین ایام ما شبی 20 میلیون تومان فروش داشتیم که این میزان  به شبی  10 تا 12 میلیون تومان رسیده است.

زند: عدم تبلیغات و تاثیر آن بر کاهش مخاطبین سینما

یوسف زند مدیر پردیس سینمایی زندگی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اقبال مخاطبین به اکران فیلم‌های نوروزی و حضور در سالنهای سینما گفت: متاسفانه امسال به دلیل هزینه‌های بالای تبلیغاتی کمتر شاهد تبلیغات محیطی در سطح شهر هستیم و تیزرهای تلویزیونی هم کمتر شده است. تبلیغات در دعوت مردم به سالن‌های سینما بسیار موثر است

وی ادامه داد: این نکته را هم باید یادآور شوم که انتخاب فیلم‌ها برای اکران نوروزی مناسب نبود و مردم به این فیلم‌ها آنگونه که شایسته است جذب نشدند. قیمت بلیت سینما در کاهش مخاطب تاثیر چندانی ندارد زیرا قیمت بلیت‌ها به صورت شناور در نظر گرفته شده است و بعد از تعطیلات قیمت سینماهای مدرن 7000 تومان خواهد شد. به نظرم قیمت بلیت تاثیری درکاهش مخاطب نداشته است .

مدیر پردیس زندگی در خاتمه اکران نوروزی امسال را نسبت به سال گذشته مقایسه کرد و گفت: ما پارسال فرودین ماه  500 میلیون تومان فروش داشتیم اما امسال تصور نمی کنم با این وضعیت به سقف 200 میلیون تومان فروش  برسیم. اما باید به هفته جاری و وضعیت تبلیغات امیدوار باشیم.

بنابراین گزارش، ایران برگر، رخ دیوانه، طعم شیرین خیال، استراحت مطلق و روباه 5 فیلم اکران اول نوروز سال 94 سینماها هستند. عدم تبلیغات مناسب و گسترده، افزایش قیمت بلیت و انتخاب فیلم‌های نوروزی عواملی است که باعث شده است مخاطبین سالن سینما را برای گذراندن بخشی از اوقات فراغت مناسب ندانند این در شرایطی است که سال 93 در اکران نوروزی شاهد گردش مالی خوبی در اکران نوروزی بودیم و فصل بهار با فروش 19 میلیاردی سالن‌های سینما روبرو شد. شاید با انتخاب مناسب فیلم ها در اکران دوم عید بتوان شاهد آشتی مخاطبین با سینماها و گردش مالی مناسب در این فصل اکران باشیم.

انتهای پیام/

6112332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است