اجتماعی 12:12 - 15 مهر 1401

دستگیری ۱۷ نفر که سلاح جنگی داشتند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه ضمن تبریک سالروز امامت حضرت حجه ابن الحسن، گفت: تقارن این ایام با هفته انتظامی را هم تبریک می گویم و از این جایگاه و تریبون نماز جمعه خدمت مردم عزیز و نمازگزاران و خانواده شهدا این مناسبت‌ها را تبریک می‌گوئیم.

وی با بیان اینکه هفته فراجا زمان مناسبی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم عزیز و شهید پرور است، گفت: با توجه به گستردگی مأموریت‌ها، تنوع آنها و اهمیت موضوع نظم و امنیت به این موضوع بیشتر پی می بریم که اهمیت کار همکاران چیست. نعمت امنیت امروز بالاترین نعمت برای هر کشوری است و همه مسئولین و زمام داران در همه دنیا بیشترین تلاششان این است که بیشترین امنیت را برای کشور شأن داشته باشند.

فرمانده فراجا ادامه داد: به برکت خون شهدا و تدابیر رهبری و هوشیاری مردم و تلاش حافظان امنیت یک امنیت مثال زدنی داریم، هر چند دشمن دنبال این است که این آرامش و امنیت را از ما بگیرد.

وی به حوادث اخیر اشاره و تصریح کرد: در حوادثی که رخ می‌دهد، مشاهده می‌کنیم که دشمنان با چه هدفی، چه بهانه‌ای را دنبال می‌کنند و به آرامش مردم ضربه می‌زنند. امروز وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرزها و در داخل کشور است.

اشتری ادامه داد: ۸ هزار نفر از شهدای انتظامی در دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند و بیش از ۵ هزار شهید در مرزها و در شهرها و در روستاها برای حفظ آرامش و امنیت مردم به شهادت رسیدند. مشاهده می‌کنیم در هر هفته‌ای که می‌گذرد تعدادی از همکاران به شهادت رسیده و یا مجروح می‌شوند. این بیانگر این است که همکاران ما برای امنیت مردم تلاش می‌کنند.

فرمانده فراجا به شعار امسال هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: شعار امسال ما پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس است. افتخارمان این است که خادم مردم هستیم، افتخارمان این است که امین مردم هستیم و البته خدا را شاکریم از بابت حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که مردم ما از پلیس دارند. در این ایام ملاحظه کردید که در نماز جمعه اول مهر ماه مردم چه حمایتی از فراجا داشتند. همچنین در سوم مهر ماه و در سالروز رحلت پیامبر میلیون‌ها نفر عهد و بیعت با رهبری بستند و از نیروهای انتظامی حمایت کردند.

وی افزود: ما بدون مردم نمی‌توانیم مأموریت‌های خود را انجام دهیم. به حمد الله از طرف پلیس و از طرف مردم خدمت گزاری و حمایت ثابت شده است و بیشتر از گذشته مسئولیت داریم که در خدمت مردم باشیم، مردمی که با هشیاری و بصیرت راه خود را انتخاب کردند.

اشتری با بیان اینکه به فرموده رهبری فراجا امین مردم و محضر حاکمیت ملی است، گفت: فراجا خدمت به مردم را یک ارزش برای خود می‌داند و به آن می بالد و در مراسم اربعین هم این ثابت شد. بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران ما در این مراسم باشکوه برای امنیت زائرین و برای تسهیل در تردد زائرین در مرزهای جمهوری اسلامی حضور پیدا کردند و خدمت ارائه دادند. ضمن اینکه به وظیفه قانونی خود عمل کردند و از فرصتی که داشتند برای خدمت صادقانه استفاده کردند. امسال با شکوه تر از سالهای گذشته این مراسم برگزار شد و زائرین عزیز هم به راحتی این سفر را انجام دادند.

در حادثه فوت خانم امینی، هیچ قصوری متوجه فراجا نیست

فرمانده فراجا به حادثه‌ای که اخیراً در کشور رخ داد اشاره کرد و افزود: این حادثه منجر به فوت خانم امینی شد. بنده چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی حاضر شدم و ۵۵ دقیقه صحبت کردم و موضوع را باز کردم. خدا را شاکریم در اجرای مأموریت هایمان و خصوصاً این موضوع هیچ تقصیر و قصوری متوجه انتظامی نشد. البته متاسف شدیم از این موضوع ولی دستگاه‌های مربوطه بررسی کردند، همچنین مبادی ذیربط در فراجا هم بررسی کردند که این مأموریت بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس قانون انجام شده و ضرب و جرحی در این موضوع نبوده است. اما این موضوع به یک اتفاقات بعد از آن و اغتشاشات تبدیل شد. خوشبختانه مردم عزیز از همان روزهای اول صف خود را از این اغتشاش گران جدا کردند.

اشتری ادامه داد: همه مسئولین ما هم به این موضوع عنایت دارند که در زمان و مکان خودش این موارد گفته شود اگر این اعتراضات به اغتشاشات تبدیل شد وظیفه پلیس این است که برای حفظ ناموس و مال و جان مردم نگذارد آنها به اهداف شأن برسند. برای پلیس بر هم زدن امنیت توسط عده‌ای آشوبگر قابل تحمل نیست و وظیفه ما این است که نظم و امنیت را برقرار کنیم و حراست از اموال مردم و دولتی از وظایف ما محسوب می‌شود. در کنار مردم و برای مردم هستیم و نمی‌گذاریم این آرامش و آسایش مردم توسط تعدادی که با هدف‌های مشخص و هدایت‌هایی که از آن سوی مرزها می‌شود گروه‌های منافقین و سلطنت طلب‌ها و در رأس آنها اسرائیل و آمریکا اینها را پیاده کنند و ما نمی‌گذاریم.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس امنیت و آسایش مردم است، گفت: هر کسی با هر عنوانی اگر بخواهد امنیت مردم را به هم بزند با او مقابله می‌شود.در این ایام دیدیم کسانی به قصد کشته سازی در این حوادث حضور پیدا کردند. پروژه کشته سازی راهبرد دشمن است و ما در حوادث گذشته هم شاهد بودیم. در این حوادث اخیر کسانی به قتل رسیدند که بعضاً در آن محل‌های تجمعات نبودند و یا با سلاح‌هایی به قتل رسیدند که در اختیار نیروهای حافظان امنیت نبود و بعضاً با سلاح سرد و چاقو و سلاح‌هایی که هیچ کدام از مجموعه‌های امنیتی نداشتند، کشته شدند.

فرمانده فراجا با اشاره با دستگیری ۱۷ نفر که سلاح جنگی به همراه داشتند، گفت: قصد این افراد آشوب و بر هم زدن نظم و امنیت بوده است. تعدادی هم در روزهای آینده دستگاه‌های مربوطه به سراغشان می‌روند.

وی افزود: از شهدای این مقطع، هم شهدای انتظامی و هم بسیج و سپاه یاد می‌کنیم و از حضور دستگاه‌های اطلاعاتی و قضائی که برای ارتقای امنیت تلاش کردند تشکرمی کنیم. خدا را بابت صحبت‌های فرمانده کل قوا در هفته گذشته در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی که مقتدرانه فرمودند و باعث آرامش در کشور و و دلگرمی مردم و نامیدی دشمن شدند، شاکرم.


11704359
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است