استانی 14:04 - 10 آبان 1393
دادستان عمومی یزد:
دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: باید با آموزش و مشارکت عمومی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک گام برداشت، زیرا تنها آموزش می‌تواند به ارتقای این فرهنگ کمک کند.

ارتقای فرهنگ ترافیک تنها با آموزش امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جمال قضاوتی، ظهر امروز در جلسه‌ای با پلیس راهور  استان یزد با محوریت فرهنگ ترافیک در استان اظهار داشت: بدون شک برخوردهای قهری در تغییر و ارتقا فرهنگ ترافیک تأثیر چندانی نخواهد داشت و باید آموزش و فرهنگ‌سازی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید در تصادفات و اتفاقات شهری علاوه بر تعیین میزان قصور افراد، میزان قصور دستگاه‌ها یا ادارات نیز تعیین شود تا نسبت به رفع ایرادهای احتمالی آنان نیز اقدام مقتضی صورت گیرد.

دادستان یزد با اشاره به غیر استاندارد بودن بعضی از سرعت‌گیرهای شهری عنوان کرد: در چند ماه اخیر طراحی بعضی از سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در شهر برای شهروندان مشکلاتی را به وجود آورده بوده که دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به موضوع وارد شد و با تعیین فرصت دستور اصلاح این سرعت‌گیرها را صادر کرد.

قضاوتی خاطرنشان کرد: در طراحی و پروژه‌های شهری و جاده‌ای باید نهایت دقت صورت گیرد زیرا برخی پروژه‌ها یا سازه‌ها نه تنها گره ترافیکی را رفع نمی‌کنند بلکه خود بر مشکل ترافیک نیز می‌افزایند.

رئیس پلیس راهور استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: میزان تصادفات در استان یزد نسبت به استان‌های همجوار از آمار بالایی برخوردار است.

سرهنگ اردوان قاسمی خاطرنشان کرد: باید برای کاهش آمار تصادفات درون شهری و برون شهری یزد، موانع بازدارنده برای رانندگان ایجاد کرد.

وی با اشاره به عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک استان یزد عنوان کرد: بیشتر نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده و به شورای ترافیک استان نیز ارجاع شده است و نیاز است برای رفع مشکلات حادثه‌ساز این نقاط، تصمیم‌گیری صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: باید برای راننده بازدارندگی ایجاد شود تا به هیچ وجه تصادفات فوتی و جرحی رخ ندهد.


5090343
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است