سیاسی 14:51 - 10 مهر 1399

اعتبار مورد نیاز ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تأمین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت صبح پنجشنبه در سفر یک روزه به استان مرکزی با حضور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: مصوبات سفر پیشین رئیس‌جمهور به استان برای ۴۹ طرح و پروژه اعتباری بالغ بر ۹۳۲ میلیارد تومان بود که تا به امروز یک هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان از آن اعتبار (۱۴۲ درصد) پرداخت شده است.

وی ادامه داد: البته تعدادی از طرح‌های استان به دلیل فزایش قیمت‌هایی که در این ایام به این پروژه‌ها تحمیل شد هنوز به اتمام نرسیده است اما می‌توان این مدت تأخیر را جبران کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از طرح‌های باقی مانده از سفر پیشین رئیس جمهور به استان و طرح‌هایی که می‌تواند تا پایان سال جاری یا دوره خدمت دولت دوازدهم به اتمام برسند، ۱۳ پروژه و طرح پیش بینی شده است که البته احتمال اتمام آن تا پایان امسال یا بهار ۱۴۰۰ وجود دارد.

نوبخت افزود: مجموع اعتبارات این ۱۳ طرح ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی عنوان کرد: ۲۵ طرح و پروژه استان شامل طرح‌های تولیدی با اعتبار یک هزار و ۹۷۸ میلیارد تومان که از منابع دولتی، تسهیلات بانکی و سهم آورده با ۱۸۰ میلیون دلار ارزی تأمین شده است، می‌تواند ایجاد شش هزار و ۷۵۹ فرصت شغلی جدید را به دنبال داشته باشد.

به گفته معاون رئیس جمهور سرمایه گذاری یک هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان این ۲۵ پروژه افزایش تولید بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان را به دنبال دارد که در این حوزه با استاندار موافقت نامه امضا می‌شود. اگرچه در این زمینه ۲۰ درصد سهم دولت را پرداخت کردیم اما مابقی اعتبار پس از اعلام گزارش کار استاندار پرداخت می‌شود.

نوبخت به همکاری سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد و بنیاد مسکن در ساخت مسکن محرومین اشاره کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه از ساخت مسکن محرومین پشتیبانی مالی می‌کند، بنیاد مسکن ساخت آن را دنبال و کمیته امداد نیز با مدیریت لازم آن را به خانواده‌های مددجویان تحویل می‌دهد.

وی افزود: عملیات ساخت یک هزار واحد مسکونی پیش از این آغاز شده است و امروز نیز کلنگ ۲ هزار واحد مسکونی زده و تا پایان دولت به افراد تحویل داده می‌شود، نمونه این اقدامات را در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و… مشاهده کردیم.


10743602
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است