اجتماعی 08:50 - 01 اسفند 1396
طرح جدید در پایتخت بنا به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور از 15فروردین 97 قابلیت اجرا دارد اما یکی از نکات این طرح آن است که ساکنین در محدوده طرح ترافیک چگونه باید برای ورود و خروج در محدوده اقدام کنند؟

تکلیف ساکنین محدوده طرح ترافیک با اجرای طرح جدید

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه تردد ساکنین محدوده طرح ترافیک در طرح جدید گفت: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است و برهمین اساس به‌زودی فراخوانی انجام خواهد شد تا ساکنین این محدوده  نسبت به ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از ساکنین درخواست خواهد شد تا  مدارک سکونت، کدپستی و... را وارد  سامانه کرده و در ادامه خواهیم خواست که اصل مدارک سکونتی را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه دهند،  گفت: چراکه قرار است مکانیزمی برای شناسایی این افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تصمیماتی اتخاذ شده بگونه‌ای که این افراد تا قبل از ساعت 8:30 می‌توانند از محدوده خارج و بعد از ساعت 17 می‌توانند وارد محدوده شوند و از پرداخت عوارض هم در این ساعات معاف هستند.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالاتی در خصوص  سناریوهای مختلف برای ساکنین طرح ترافیک ادامه داد: اگر  کسی محل زندگی و محل کارش داخل طرح باشد این بدین معنا نیست که می‌تواند با خودروی شخصی تردد کند، چرا که اگر چندبار در دوربین‌ها رصد شود، عوارض تردد وی محاسبه می‌شود.

 معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که امتیاز خاصی برای کسی که محل سکونت و کارش در داخل طرح است، قائل نیستیم، افزود: اطلاعات  خودروهای ساکنین محدوده ،  در دوربین‌های خروج ثبت می‌شود و شماره پلاک را در سیستم داریم و اگر پلاک خودرو به صورت مداوم در دوربین‌های مختلف داخل محدوده طرح رصد و ثبت شود این افراد هم باید عوارض پرداخت کنند.



پورسیدآقایی با بیان اینکه اگر کسی محل زندگی‌اش خارج از طرح باشد اما محل کارش در محدوده طرح ترافیک باشد و  بخواهد با خودروی شخصی تردد کند باید به مانند همه، عوارض آلایندگی و تردد را پرداخت کند، گفت: اما حالا عده‌ای ساکن  در محدوده طرح هستند و محل کار آنان خارج از محدوده طرح است که بر این اساس تنها تا ساعت 8:30 صبح اجازه دارند از طرح خارج شوند نه اینکه در محدوده تردد چرخشی داشته باشند.

پورسیدآقایی گفت: در این سامانه  مشخصات خودروی ساکنان در محدوده طرح ترافیک در سرور ثبت می‌شود و دوربین‌ها خروج این خودروها را از ساعت 6:30 تا ساعت 8:30  و ورود آن را بعد از ساعت 17 مجاز می‌دانند.

معاون شهردار تهران در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: اگر ساکنین داخل محدوده قبل از ساعت 8:30 صبح خارج شوند اما در میانه روز بازگردند، ضریب نیم اواسط روز را باید پرداخت کنند.

انتهای پیام


9684870
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است