اجتماعی 09:21 - 07 مرداد 1394
جهانی که ۱۹۶ کشور دارد در کمتر کابینه‌ دولت‌هایش مسئول علمی در تراز جهانی دارد، کما اینکه برخی کشورها نیز اصلاً کابینه ندارند، ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران وزرایی فعالیت می‌کنند که یکی از دستاوردهایشان رکورد یک میلیون جراحی چشم است.

انگشتانی که به یک میلیون چشم نور بخشید
به گزارش افکارنیوز، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا به کارگیری مسئولان و مدیرانی است که سوابق علمی بسیار قابل توجه ای در عرصه‌های جهانی دارند و در کمتر نظام‌های سیاسی دنیا مشاهده می‌شود یک دانشمند و محقق تراز اول در رشته خود حاضر شود کلاس درس و اتاق تحقیق اش را برای کارهای اجرایی رها کند، ولی این امر در ایران اسلامی محقق شده است، بطوریکه در سنوات مختلف در دولت‌های ایران، حضور افراد علمی و حتی محققان تراز اول جهانی چشم‌ها را به خود خیره کرده است.



در دولت یازدهم نیز بدون هیچگونه تعریف و تمجید اضافی باید به جرأت از یکی از وزرا به عنوان فردی تلاشگر در عرصه‌های اجرایی کشور نام برد، و آن فرد کسی نیست جز دکتر سید حسن هاشمی وزیر مشهدی کابینه که تقریباً اکثر سیاسیون و شخصیت‌های مهم کشور چشم‌های خود را با خیالی راحت به او می‌سپارند.



صحبت‌ها و اظهارنظرها درباره توانایی انگشتان وزیر بهداشت در حوزه جراحی چشم پزشکی گاهی آنقدر زبان و زد شده است که شاید مقوله غلو را به ذهن تداعی کند از جمله اینکه عنوان می‌شود وی جزو ۵ چشم پزشک برتر جهان است و یا دیدگاه‌های دیگری که همگی آنها در چیره‌دستی و تعداد عمل‌های جراحی وی وجه اشتراک دارند، حتی منتقدین وزیر نیز وقتی صحبت از مهارت و دانش اش در حوزه چشم پزشکی می‌شود بالااجبار سر تعظیم فرود می‌آورند.



این اظهارنظرهای باور ناپذیر همیشه بهترین انگیزه ای بود که می توانست از توانایی و مهارت وزیر بهداشت سئوال کرد کما اینکه در طول دو سال وزارت وی حضور سیاسیون و شخصیت‌های اول کشور در مرکز درمانی وی هر چه بیشتر این ناباوری‌ها را باور پذیرتر می‌کرد، حال مدت‌ها از وزارت وزیر می‌گذشت که در یکی از گفت‌وگوها از وی درباره جایگاهش در عالم چشم پزشکی جهان می‌پرسی و وزیر هم مانند همیشه با صداقت پاسخی داد که باعث شد چندین بار ضبط خبرنگاری را گوش دهی که آیا این آماری که هاشمی عنوان کرد صحیح بود؟ یا خیر و این تردیدها تا آنجا پیش رفت که راضی به صدای وزیر هم نمی‌شوی و گمان هر اشتباه لُپی را می‌کنی.



و آن آماری که وزیر بهداشت عنوان کرد چیزی نبود مگر جراحی یک میلیون چشم! آماری که با شنیدنش چشم هر کسی به گرد می‌رود، بار دیگر در یکی از برنامه به سراغ وزیر می‌روی و مصاحبه ات را یادآوری میکنی و از وی بار دیگر تایید جراحی یک میلیون چشم را می‌پرسی، که در کمال تعجب وزیر به این مطلب واکنش نشان می‌دهد و روبهت می‌کند و می‌گوید: «فلانی الان این مطلب را منتشر نکن فضای سلامت کشور فعلاً مناسب نیست و نمی‌خواهم محکوم به خودستایی شوم».



این گفته کوتاه وزیر کافی بود تا بر حسب اخلاق رسانه ای مصاحبه‌ات را به بایگانی آرشیوها بسپاری، ولی همیشه ذهنت درگیر آن آمار یک میلیون جراحی چشم بود؛ تا روز موعود فرا رسید؛ و هاشمی برای بار دوم در خبرگزاری حضور یافت، فرصتی مغتنم بود تا بار دیگر جستجوی ذهنی‌ات را به پایان برسانی.



وزیر بهداشت در نهایت وقتی در ادامه ده‌ها سئوال حوزه سلامت در برابر تعداد جراحی چشم‌اش و اینکه آیا آمار یک میلیون جراحی چشم‌اش نسبت به چند ماه قبل که آن مصاحبه ای اولیه صورت پذیرفته بود بیشتر شده است، عنوان می‌کند: «یک میلیون جراحی چشم آمار بسیار بالای در جراحی است، به هر حال تعداد جراحی چشم بنده از نظر عددی کم‌نظیر است ولی از نظر کیفی باید مردم قضاوت کنند». اظهار نظر وزیر این‌بار آنقدر سندیت دارد که دیگر هاشمی نسبت به آماری که می‌دهد عقب نشینی نکند ولی نگاهش همچنان نسبت به واکنش‌های منتقدانش نگران است.



این اظهارنظر وزیر بهداشت باعث می‌شود سئوالی نیز درباره تعداد مراجعه سیاسیون و بزرگان نظام برای معاینه چشم به وی بپرسی و وقتی از وی درباره مراجعه ۹۰ تا ۱۰۰ نماینده پزشک که به مرکز درمانی‌اش می‌پرسی، نسبت به این آمار انقولتی می‌آورد و می‌گوید‌: «این آمار را از کجا خبر دارید؟» و وقتی مقاومت نسبت به این آمار را مشاهده می‌کند، ادامه می‌دهد: «بنده تا به حال اینگونه نشمردم ولی بالاخره الان مانند گذشته نیست ما قبلاً هر روز هفته اتاق عمل بودیم، ولی هم اکنون در خدمت وزارت بهداشت هستیم».



هاشمی وقتی هم که درباره معاینه و یا اقدامات درمانی بر روی چشم رهبر معظم انقلاب و برخی از شخصیت‌های مهم نظام از جمله آیت ا... آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه سئوال می‌کنی، پاسخی متفاوت می‌دهد و می‌گوید: «این موارد دیگر شخصی است و این سئوال در حیطه امورات شخصی‌ام است ولی اکثراً معاینه چشم می‌شوند».



وزیر بهداشت در واکنش به سئوال تکراری یکی از افراد جمع حاضر مبنی بر اینکه چرا شما که خودتان چشم پزشک حاذقی هستید چرا از عینک استفاده می‌کنید، در وهله نخست درخواست کرد پاسخ قبلی اش (مصاحبه ای در گذشته) نادیده گرفته شود و عنوان کرد: «بنده ۷ - ۸ سال است که عینکی شدم به هر حال پیر شدیم و مبتلا به پیرچشمی».



هاشمی درباره اینکه چه تعداد از وزرای کابینه از عینک استفاده نمی‌کنند، نیز بیان می‌کند: «آقای ربیعی وزیر رفاه عینک دارند ولی نمی‌زند، ولی آقای حجتی وزیر کشاورزی و آقای ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عینکی نیستند اما اگر منظورتان درباره سالمندی کابینه است، استفاده از عینک برای‌شان اشکالی ندارد».(با خنده)

6827693
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، هموطنان از سفر‌های غیر ضروری به استان‌های جنوب شرقی پرهیز کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۶ در یک شب خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه‌کننده دارو‌های کمیاب، تخلف گران‌فروشی دارو کشف شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک دختر به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک فرد به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه اعلام کرد: یک نفر از اراذل و اوباش که قبلا توسط پلیس به خاطر ایجاد ناامنی دستگیر شده بود، در بازداشتگاه فوت کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شرور، عامل تیراندازی و اراذل و اوباش در شهر تهران دستگیر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است