استانی 15:28 - 14 اسفند 1399

برخورد با متصرفان اراضی منابع طبیعی فیروزکوه در دستور کار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم مهری ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی بر حفظ و حراست از این سرمایه ملی تاکید کرد و بیان داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی و ملی است که باید با مشارکت مردم و همه دستگاه‌های اجرایی و قضائی به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه از بیشترین ظرفیت عرصه‌های منابع طبیعی در استان تهران برخوردار است تاکید کرد: باید پیشگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان به عنوان یک عنصر مهم در حفظ و حراست از منابع ملی در دستور کار ارگان‌های ذی ربط قرار گیرد.

فرماندار فیروزکوه با تاکید بر باز پس گیری اراضی متصرفه در شهرستان فیروزکوه اذعان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بخشی از اراضی منابع طبیعی شهرستان دستخوش منفعت‌های مالکیتی برخی افراد قرار گرفته که باید در چارچوب قانون با این افراد سودجو برخورد شود.

مهری بر سند دار کردن اراضی در شهرستان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه شناسایی دقیق و سند دار کردن تمامی اراضی و همچنین تعیین دقیق مستثنیات موجب پیشگیری از پدیده زمین خواری و جلوگیری از تعدی به منابع طبیعی می‌شود بنابراین اجرای این مهم باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت جنگل کاری در شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پوشش گیاهی در منطقه می‌توان با راه اندازی نهضت جنگل کاری در شهرستان و همچنین اجرای طرح‌های ماندگار در این حوزه گام مؤثری جهت توسعه فضای سبز در منطقه برداشت.


10977398
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است