استانی 11:26 - 03 آبان 1399
ایسنا/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان بیان کرد: مشکل عمده عدم بازگشایی مجموعه‌های زیرزمینی سامن و ارزانفود تأمین اعتبار است.

شهرهای زیرزمینی سامن و ارزانفود در تنگنای کمبود اعتبار

علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سال ۹۸ حدود ۳۵۰ میلیون تومان برای دو شهر زیرزمینی سامن و ارزانفود هزینه شد، افزود: در سال‌های اخیر از محل اعتبارات استانی هیچ اعتباری به این دو جاذبه تعلق نگرفت و فقط اعتبار ملی برای آنها گرفتیم.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی سال ۹۹ نیز تاکنون اعتباری به این دو مجموعه گردشگری تعلق نگرفته است، اظهار کرد: راه‌اندازی فاز اول هر یک از این مجموعه‌ها حداقل ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

خاکسار با تأکید بر اینکه مشکل عدم بازگشایی شهرهای زیرزمینی سامن و ارزانفود تأمین اعتبار است، مطرح کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها رقم قابل توجهی نیست و به علت اینکه  پایگاه ها ملی شده‌اند، متأسفانه اعتبار استانی به آنها تعلق نگرفته و اگر استان حمایت می‌کرد می‌توانستیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: رقم اعتبار ملی که سالانه به این مجموعه‌ها تعلق می‌گیرد، جوابگوی این پروژه‌ها نیست و استان باید اولویت‌بندی کرده و اعتبار این دو جاذبه بکر را تقویت کند تا بتوانیم آنها را راه‌اندازی کنیم.

خاکسار با اشاره به اینکه همدان، استان شناخته شده‌ای است و معرفی جاذبه‌های جدید به جذب گردشگر و تداوم آنها کمک فراوانی می‌کند، گفت: این دو مجموعه جاذبه‌های خاص و منحصربفردی هستند که نمونه‌ای ندارند و می‌توانند به تنهایی انگیزه بازدید و جذب گردشگر باشند. 

انتهای پیام


10777632
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است