استانی 13:26 - 23 مرداد 1399
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خبر داد:
ایسنا/سمنان  معاونت سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به رویکردهای جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در کشور گفت: ‌ تاکنون ۷۰۰ امام جمعه ، برنامه سالانه خود را ارائه کرده‌اند .

ارائه برنامه سالانه از سوی ۷۰۰ امام جمعه

حجت الاسلام نوری، در آیین تکریم و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان بر لزوم ساماندهی و داشتن نقشه راه در همه بخش‌ها تاکید و اظهار کرد: در کشوری که رهبری آن برای حرکت در کشور چشم انداز ۲۰ ساله تدوین می کند، بیانیه گام دوم را یادداشت و برنامه ۵۰ سال بعد را به نقد و بحث و مناظره می‌گذارند و از هر دستگاهی طرح و نقشه خواسته و گام‌هایی با تدبیر را مطالبه می‌کنند، مطلوب است که ائمه ‌جمعه در هر نقطه کشور نیز بتوانند برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند.

وی با اشاره به رویکردهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اعتبار بخشی به ائمه جمعه به صورت متمرکز از شورای سیاستگذاری کشور و به صورت نقطه ای در هر بخش و شهرستان و استانی صورت می‌گیرد. البته اگر چه این اعتبار بخشی به صورت نقطه ای در حدود بیش از ۹۰۰ نقطه از کشور انجام می‌شود اما طراحی و برنامه‌ریزی و اقدام و عملیات به صورت قرارگاهی رقم می‌خورد.

معاونت سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر لزوم برگزاری گردهمایی‌های ائمه جمعه در استان‌ها تاکید و تصریح کرد: ائمه جمعه گرد یکدیگر جمع شده و قرارگاه شهرستانی و در استان حول مدیریت ارشد، نماینده ولی فقیه در استان، قرارگاه استانی را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه قرارگاه ملی نیز در محضر مقام معظم رهبری تشکیل و جلسه برگزار می شود ادامه داد: رزمایش مواسات که به دستور مقام معظم رهبری آغاز شد، نمونه ای از برنامه عملیاتی در حوزه اقدامات قرارگاهی در سطح ملی،استانی و شهرستانی بود.

حجت الاسلام نوری با اشاره ضرورت برنامه‌محوری در این حوزه گفت: رویکرد دوم ما در شورا، برخوردار سازی تمامی پایگاه‌ها در سراسر کشور از الگوی انقلابی تعالی شهر و برنامه حرکت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ امام جمعه ، برنامه سال خود را ارائه کرده اند که این برنامه‌ها درحال ساماندهی است افزود: تا به امروز بالغ بر ۶۰۰ شورای فرهنگ‌ عمومی در سامانه جامع این شورا ثبت شده که نشان از برنامه و وحدت و تلاش ائمه جمعه در کشور دارد.

معاونت سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه ها و ایجاد یک شبکه عملیاتی بر پایه برنامه عملیاتی تدوام خدمت ائمه‌ جمعه را همچون ۴۰ سال گذشته به همراه داشته باشیم .

انتهای پیام


10665537
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است