استانی 16:16 - 28 فروردین 1397
فرماندار هشترود:
هشترود- فرماندار هشترود گفت: اقتصاد مقاومتی باید درون زا باشد.

اقتصاد مقاومتی باید درون زا باشد

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی باید درون زا باشد. این به این معناست که از ظرفیت های داخلی کشور استفاده شود. برون گرایی نیز به معنای تعامل با سایر کشورهاست.

امینیان با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری در سال ۹۷ یاد آور شد: مبنای نامگذاری سال، مشکل اقتصادی و معیشت مردم است. لازمه تقویت تولید ملی حمایت از کالای ایرانی است. هدف ارتقای تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

وی گفت: رهبری همچنین تاکید کرده اند اقتصاد ما در صورتی که دانش بنیان نباشد قابل رقابت با عرصه جهانی نخواهد بود.

فرماندار هشترود تصریح کرد: در سطح شهرستان نیز مسائل فرهنگی برای تحقق شعار امسال از اهمیت بسیاری برخوردار است. مردم و مسئولین باید بر تحقق شعار توجه کنند و سهم مردم در این راستا بیشتر است.

امینیان تاکید کرد:جلب و جذب سرمایه گذار از نیازهای شهرستان است و اگر زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم وضعیت شهرستان بهبود خواهد یافت، این مسئله نیز بر فرهنگ سازی و ایجاد زمینه برای ایجاد اشتغال و تولید دلالت دارد.

فرماندار هشترود گفت: برخی سیاست های کلان اقتصادی باید اصلاح شود. جلوی دلالی ها باید گرفته شود و دولت و نظام و دستگاه های مربوط جلوی این عوامل را گرفته و سرمایه در جهت حمایت از تولید کالای ایرانی استفاده شود.

وی گفت: باید شعار حمایت از تولید ایرانی را عملیاتی کرده و در پایان سال خروجی مفیدی داشته باشیم، اگرشعاری به مسئله نگاه کنیم قطعا اثرگذاری و نتیجه ای نخواهیم داشت.

امینیان تاکید کرد: باید برنامه هایی داشته باشیم تا ببینیم چگونه می توانیم این فرهنگ سازی را در سطح شهرستان اجرا کنیم. هر دستگاهی باید برنامه یک ساله و مدون در این امر داشته باشد.

وی ادامه داد:باید ظرفیت ها را شناسایی و شکوفا کنیم، ظرفیت های شهرستان در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن بسیار بالاست و در صورتی که تولید در این حوزه ها صورت بگیرد به صرفه تر خواهد بود.


9749042
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است