استانی 17:16 - 28 فروردین 1397
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی:
ارومیه – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: سطح تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال هشت سانتیمتر کاهش دارد.

تراز آبی دریاچه ارومیه ۸ سانتیمتر کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، تقی کهوریان ظهر سه شنبه در جریان بازدید از دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهارداشت: درحال حاضر ترازآبی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰متر و ۷۴ سانتیمتراست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت سانتیمتر پایین تراست.

وی با تاکید بر اینکه دولت دراجرای طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه عزم جدی دارد ادامه داد: مدیریت مصارف آب در حوضه آبریز دریاچه و انتقال آب به دریاچه ارومیه از مهمترین برنامه های دولت برای احیای دریاچه ارومیه است.

کهوریان با اشاره به اینکه سالانه شش میلیارد و۳۰۰ میلیون مترمکعب حجم آب تجدید پذیردرحوضه آبریز دریاچه ارومیه است افزود: از این میزان در حدود شش میلیارد مترمکعب در بخش کشاورزی، ۲۵۰ میلیون مترمعکب نیز برای شرب و ۵۰ میلیون مترمکعب نیز دربخش صنعت اختصاص می یابد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به سهم بالای بخش کشاورزی مدیریت مصارف آب در این بخش حائز اهمیت بوده و باید با اجرای زیرساخت های مورد نیاز و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، حجم آب ورودی به دریاچه را افزایش داد.

وی همچنین در خصوص کنترل برداشتهای غیر مجاز از بستر رودخانه های منتهی به دریاچه نیز گفت: با لایروبی رودخانه ها و سردهنه سازی در محل برداشت ها اقدامی موثر در هدایت آب های جاری و جلوگیری هدر رفت آب ها انجام شده که در هدایت آبها به دریاچه تاثیربسزایی داشته است.

وی افزود: با بررسی میزان بارشها در این منطقه و کشورهای همسایه شاهد کاهش چشم گیربارندگی هاو تغییرات اقلیم هستیم که باید برای مقابله با بعات ناشی از خشکسالی ها وکمک به روند احیای دریاچه ارومیه تمامی دستگاهها مسئول در استان های واقع در حوشه آبریز دریاچه همکاری لازم را داشته و برای تسریع در تکمیل پروژه های مصوب ستاد ملّی احیای دریاچه اهتمام جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی پروژه انتقال آب ازسد کانی سیب از طریق تونل انتقال، تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب و انتقال پساب فاضلاب از شهرهای مجاوردریاچه و اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار درمزارع و تغییرالگوی کشت گیاهان به محصولات کم آببر و پربازده را ازجمله اقداماتی برشمرد که با همکاری سازمان ها و دستگاههای مربوطه در استان آذربایجان غربی در حال پیگیری و اجرا است و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز امکان سرعت دهی به روند اجرای آنها فراهم خواهد شد.


9749075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است